Skupek tehnologije in prestiža

Mercedes v teh dneh na slovenske ceste pošilja prve primerke razreda A četrte generacije. Je prvi med manjšimi, ki bo z voznikom znal komunicirati, na voljo ima led žaromete, masažne sedeže, dovolj visoko raven udobja in varnosti. In seveda temu primerno ceno.

Novi najmanjši mercedes je bolj eleganten.
Novi najmanjši mercedes je bolj eleganten. 

Iz prvotne precej višje in manjše zasnove, ko je padel na losovem testu, je po 21 letih in več kot šestih milijonov prodanih primerkov, zdaj postal zelo resen avtomobil z jasnimi ambicijami. Zunanjost, ki je bolj “čista” kot pri predhodniku je seveda zasnoval Slovenec Robert Lešnik. A bolj kot zunanja oblika pri novi izvedbi najmanjšega mercedesa vzbuja pozornost napredna tehnologija, ki jo je podedoval od večjih bratov.

V notranjosti je ta lahko opremljen z dvema 10,25-palčnima HD zaslonoma (tudi na dotik), na katerih se voznik seznanja s kopico podatkov, hkrati pa lahko nastavlja 64 barv ambientalne svetlobe ali pa se pogovarja z umetno inteligenco. Je tudi prvo Mercedesovo vozilo, ki ima na voljo tehnologijo MBUX (Mercedes Benz User Experience).

Z glasovnim upravljanjem z ukazom “hey mercedes” je možno priklicati voznega asistenta, ki prisluhne uporabnikovim željam. Če voznik, na primer, v angleškem jeziku pove, da ga zebe, sistem samodejno poviša temperaturo.

Motorna paleta trenutno obsega le tri motorje, enega dizelskega in dva bencinska. A200 je edini opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (ostali s sedemstopenjsko avtomatiko), razvije 120 kilovatov in je s ceno 28.670 evrov najcenejši v paleti, sledi mu 1,5-litrski dizel s 85 kilovati moči in ceno 28.950 evrov, medtem ko ima A220 za 224 konjev zaloge moči, zanj pa bo potrebno odšteti nekaj več kot 34.000 evrov.


Najbolj brano