Nov motor, nova osebnost

Qashqai je v zadnjih desetih letih eden najbolje prodajanih Nissanovih avtomobilov na stari celini, novo modelno leto pa je prineslo tudi nov bencinski motor.

Qashqai  je s svojo dinamično obliko, zmogljivimi motorji in dobro opremljenostjo prodajna uspešnica. Foto: Artur Švarc
Qashqai je s svojo dinamično obliko, zmogljivimi motorji in dobro opremljenostjo prodajna uspešnica. Foto: Artur Švarc

Nissan je model qashqai poslal na trg že davnega leta 2006 in avto je v hipu postal uspešnica. Tudi zato, ker je predstavljal preprost in kompakten avto kot uspešno nadomestilo za precej dražje prave terence, pri čemer za njimi ni veliko zaostajal. Od leta 2013 dalje je na trgu druga generacija, model pa stalno in brez velikega hrupa posodabljajo in nadgrajujejo. Z novim modelnim letom je prišlo tudi do spremembe pri paleti bencinskih motorjev.

Tako sta 1,2- in 1,6-litrski motor preteklost, veliki koncern Renault-Nissan je skupaj z nemškim Mercedesom ustvaril 1,3-litrski turbo motor, ki ga v različnih znamkah uporabljajo z različnim naborom moči.

Preizkusili smo različico s 117 kW (160 KM). Sam motor se dobro odziva in omogoča precej dinamično vožnjo. Moč na sprednji kolesni par prenaša sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Qashqai je križanec in ne pravi terenec, zato bo treba sprejeti, da štirikolesnega pogona ni, vseeno pa sta dodaten odmik od tal in višje sedenje tisto, kar večina kupcev ta hip išče pri novih avtomobilih. Ker je novi motor s 160 konji prav živahna zverinica in voznika mami k odločnejši vožnji, je treba razumeti, da je poraba nekje malce pod osmimi litri. Edina šibka točka motorja je sistem start-stop, ki po spuščeni zavori preprosto vžiga prepočasi.

4,4-metrski križanec je simpatičnega videza, terenske sposobnosti mu niso nepoznane, pa tudi počutje v notranjosti je čisto spodobno, tudi za štiri odrasle osebe. V opremi tekna je voznikovo okolje nadgrajeno z novim velikim informacijsko-zabavnim sistemom, sedeži so delno odeti v usnje, nad glavami je panoramska streha in dodatki aluminija ter kroma so vidni tako v notranjosti kot na zunanjosti.

Qashqai ima 430-litrski prtljažnik, če podremo sedeže, pa dobimo 1585 litrov. Sedeži niso povsem poravnani, a za prevoz večje krame je to več kot dovolj. Na krovu je tudi vsa asistenčna elektronika, manjka le delna avtonomija vožnje. Tako kot je pri Nissanu že v navadi, je pri parkiranju v pomoč 360-stopinjska kamera, ki jo sistem naredi z interpolacijo slik, ki jih dobiva iz treh kamer.

Novi motor prinaša še eno novost, namesto vsakih 20.000 kilometrov so zdaj servisni intervali na 30.000, kar ni nepomembno, ko gre za vzdrževanje avtomobila. Za vse skupaj bo kupec s to opremo in motorjem odštel 29.150 evrov, se pa v Nissanovih salonih prav radi pogovorijo o nekaj tisočakih popusta.


Najbolj brano