Motor ali gorsko kolo?

Slavna španska blagovna znamka Bultaco, ki jo je leta 1958 ustanovil Don Paco Bulto, imetnik devetih svetovnih in 24 državnih naslovov v hitrosti z motornim kolesom, se je leta 2014 vrnila z novim projektom. Rodila se je inovativna ideja križanca motocikla in električnega kolesa.

Od štirih različnih verzij križanca bultaco brinco smo preizkusili  
živahen model R, ki ni homologiran za vožnjo po cesti. Foto: Igor Tavčar
Od štirih različnih verzij križanca bultaco brinco smo preizkusili živahen model R, ki ni homologiran za vožnjo po cesti. Foto: Igor Tavčar

Inženirji so v enem samem vozilu združili neodvisen električni motor z izkušnjami vožnje na dveh pedalih in z nadzorom električnega pogona s pomočjo ročaja za plin, kot na pravem motociklu. Bultaco ponuja štiri različne verzije vozil. Od tistega, namenjenega vožnji po mestu, pa vse do živahnega modela R, ki ni homologiran za vožnjo po cestah. Tega smo tudi preizkusili.

Najprej je treba gumijasto zapestnico, opremljeno s čipom, prisloniti na LED zaslon na krmilu. Ta prikazuje hitrost, temperaturo motorja, delni in celotni števec kilometrov, nivo baterije ter trenutno porabo. S tem odklenemo možnost uporabe 1350 Wh litij ionske baterije in elektromotorja z največjo močjo 2000 W.

Plus:

> agregat

> videz

> zavore

Minus:

> teža

> vzmetenje

> cena

Če boste vožnjo 42 kilogramov težkega vozila začeli s potiskom na pedala, vam bo kljub možnosti izbire med osemnajstimi odličnimi prenosi kmalu pošla sapa. Hibridni način pogona (pedala / elektromotor) je intuitiven, voznik se že po nekaj kilometrih na njem počuti domače. Izbira, kako nadaljevati, je povsem naravna, glede na vaše želje: z veliko pedaliranja in nekaj pomoči motorja ali obratno.

Za učinkovito zaviranje skrbijo odlične zavore v kombinaciji z diskoma premera 203 mm, obroča koles pa sta velikosti 24 x 3,0 cole. Agresivnost električnega agregata je seveda odvisna od izbranega motornega programa (ekonomično, turistično, športno). V športnem načinu je tako živahen, da na ravnem brez pomoči pedal z lahkoto doseže 60 km/h, v klanec pa brez problemov do 35 km/h ter z avtonomijo od 35 do 60 kilometrov, odvisno kakšen motorni program smo izbrali.

Torej hitro in udobno vozilo, primerno za vse vrste uporabe. No, skoraj vse. Pozna se velika teža in s tem manjša okretnost pri spustih po bolj zahtevnih terenih, ampak lahko mu vseeno rečemo mali električni enduro motor.

Več podatkov: www.axle.si


Najbolj brano