Lahko je hiter, a tudi primerno udoben

GTI je oznaka, ki se že desetletja povezuje z Volkswagnovim golfom, konec devetdesetih pa so Nemci s to oznako okronali še pola. V najnovejši izvedbi ima dovolj naboja za sproščanje adrenalina, hkrati pa je s svojimi štirimi metri dolžine lahko tudi družinsko naravnan avto.

Polo GTI je lahko tudi družinski avtomobil. Foto: Peter Pirkovič
Polo GTI je lahko tudi družinski avtomobil. Foto: Peter Pirkovič

Polo GTI nikakor ni le športna šminka, ampak veliko več kot to. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen zmogljiv dvolitrski turbo bencinski štirivaljnik s 147 kilovati moči (200 KM), medtem ko za prenos moči skrbi šeststopenjski dvosklopčni samodejni DSG menjalnik, z možnostjo prestavljanja s stikali na volanu.

Menjalnik, katere ročico je za več dinamike potrebno pomakniti v desno, s čimer se vključi program Sport, večino časa navdušuje z brezpogojno brezhibnostjo prestavljanja. Le pri nekoliko bolj agresivni vožnji se zdi, da ne zadosti dovolj vsem voznikovim željam. Med zavoji je polo GTI gladko suveren, tako da smo dodobra okusili slast dinamične vožnje, ki jo zmore pokazati najhitrejši polo v ponudbi. Podlaga za to so Michelinove pilot sport gume, za 15 milimetrov nižje podvozje, samozaporni XDS+ diferencial za boljši oprijem pogonskih koles, izboljšan zavorni sistem, čvrstejše vzmetenje in izbira programov vožnje, ki malce spremenijo odzivnost določenih sistemov.

Avtomobil v številkah

Dimenzije (D/Š/V): 4053 mm, 1751 mm, 1446 mm

Motor: dvolitrski TSI 147 kW (200 KM)

Navor: 320 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 215/40/R18

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 25.351 evrov

Notranjost pola GTI še zdaleč ni tako zelo športnega duha. Bogatijo jo nekoliko bolj športni sedeži z znanimi karirastimi vzorci blaga, rdeči vzorci na armaturni plošči in pri testnem modelu povsem digitalizirano delovno okolje. A kot že omenjeno, se polo GTI lahko prelevi tudi v primernega sopotnika za vsakdanje potrošniške navade. S svojimi štirimi metri je idealen za obisk trgovskih centrov, 351-litrski prtljažnik s predelno polico bo zadostil dnevnim potrebam, uporaba programa eco in bolj zmerna vožnja pa lahko prineseta tudi dovolj ugodno porabo goriva, da z njim ne bi prevečkrat obiskovali bencinskih servisov. Povprečje se v tem primeru lahko giblje malenkost nad sedem litrov, 40-litrska posoda za gorivo pa bo v eko režimu zadostovala za približno 400 kilometrov vožnje.

Testni rdeči polo GTI morda na prvi pogled ni videti, da bi v sebi skrival navit športni karakter. Šele ob podrobnem ogledu ga izdajo 18-palčna platišča, dvojni izpuh na zadku, rdeča črta, ki povezuje oba žarometa in kakopak GTI logotipa.

Pogled na papir pokaže še njegovo nekoliko bolj drzno plat. Odriv od 0 do 100 km/h traja 6,7 sekunde, najvišja hitrost znaša 237 km/h, cena zanj pa narase na 25.361 evrov.


Najbolj brano