Kia sportage: s prenovo do novih kupcev

V roke smo dobili prenovljeni Kiin sportage, ki ima nekaj osveženih oblikovnih potez, nekaj popravkov v potniški kabini in prenovljen dizelski motor. Ta je še vedno prva izbira pri tem modelu.

Odkar za obliko skrbijo v oblikovnem centru blizu Frankfurta, je 
podoba  precej bolj po okusu evropskega kupca. 

 Foto: Peter Pirkovič
Odkar za obliko skrbijo v oblikovnem centru blizu Frankfurta, je podoba precej bolj po okusu evropskega kupca.  Foto: Peter Pirkovič

Pravzaprav sem v roke dobil različico, ki jo bolj ali manj izbere večina kupcev sportagea. Dizelski motor je pri tem modelu še vedno prva izbira. V našem primeru je za pogon skrbel prenovljeni 1,6-litrski 85-kilovatni dizel (nadomešča 1,7-litrski CRDi), ki smo ga že pobliže spoznali v ceedu in ne glede na nekaj več pločevine pokaže zelo spodobno predstavo. S težo dobre tone in pol nikakor nisem pričakoval, da bo omogočal hitre odrive z mesta ali doseganje visokih hitrosti. Ravno obratno. Vse umirjeno, uglajeno in tiho, tudi na račun dobre zvočne izolacije potniške kabine.

Dobra predstava na cesti

Testni sportage ni bil opremljen s štirikolesnim pogonom, a ga v tem letnem času nisem niti najmanj pogrešal. Vsa moč se prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesni par, vožnja z njim pa je precej prijetna tudi na račun uglašenega podvozja, natančnega volanskega mehanizma ter dejstva, da se avto v zavojih minimalno nagiba. Ker izbira motorja ni pogojena z dinamično vožnjo, bo uporabnike prepričevala poraba goriva, ki se je - zaradi moje nekoliko bolj lahkotne vožnje in uporabe eko programa (avtocesta in deloma običajna cesta) - v času preskusa gibala okoli 6,8 litra. Z napolnjeno 62-litrsko posodo goriva bo doseg znašal 800 in več kilometrov.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4485 mm x 1855 mm x 1645 mm

Motor: 1,6-litrski CRDi z 85 kW (115 KM)

Navor: 280 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 245/45/R19

Posoda za gorivo: 62 litrov

Cena: 29.290 evrov

Velik del oblikovanja in tehničnega razvoja je Kia že pred časom preselila v Evropo. In temu primeren je rezultat, ki je po okusu evropskega kupca. Sportage je močno napredoval glede zunanje podobe, pa čeprav je ta ob zadnji prenovi bolj dopolnjena kot korenito spremenjena. Izpostaviti velja zelo agresiven sprednji del vozila in 19-palčna platišča, kar ne ostane neopazno na cesti. Potniška kabina v večji meri prepričuje z dobro zastavljeno ergonomijo in dejstvom, da je ta dovolj prostorna in udobna tudi za daljša potovanja. Vgrajeni materiali so bolj kakovostni, čeprav je na nekaterih delih armaturne plošče še opazna trda plastika. A bolj kot to bodo uporabnika zanimala odlagalna mesta in lahkotnost upravljanja sistemov. Srednji paket fresh EX prinaša manjši sedempalčni osrednji zaslon, ki prikazuje vso vsebino multimedijskega vmesnika. A če sem iskren, je morda taka velikost še najboljša, ker sem mu med vožnjo posvečal manj pozornosti. Multimedijski vmesnik je ponujal vse najnujnejše sisteme, ki jih voznik redno ali občasno uporablja.

Cena s financiranjem občutno nižja

S prostorom bodo zadovoljni tudi potniki na zadnji klopi, kjer je možno dodatno spreminjati naklon naslona in ogrevati sedalni del, obilje prostora pa se dodatno pokaže še v prtljažniku. Če je potreben prevoz daljših stvari, ni težav - na voljo je več kot dva metra ravnega dna do sprednjih dveh sedežev oziroma 1480 litrov; če je naslon na svojem mestu, je prostora za 467 litrov. Kot so povedali pri Kii, je ta je malenkost manjši v primeru dizelskega pogona, saj ima nameščeno posodo za AdBlue. To smo med preskusom tudi napolnili z nekaj litri in za vsebino pri enem od trgovcev z naftnimi derivati plačali slabih deset evrov. Avto je imel takrat prevoženih nekaj manj kot 15.000 kilometrov, zato nas je sistem začel že predčasno obveščati, da je raven tekočine zelo nizka. Paket ex fresh ima zgledno dolg seznam serijske opreme, kar pritegne večino kupcev sportagea. Cena takšnega je 29.290 evrov, a ker se večino kupcev danes odloča za financiranje, je končna cena še za 5100 evrov nižja. Obžalujem le dejstvo, da so odgovorni s seznama serijske opreme izpustili sistem za preprečevanje naleta s prepoznavo pešcev in sistem za prepoznavo vozila v mrtvem kotu.


Najbolj brano