Idealen družinski avto z velikim prtljažnikom

Konec lanskega poletja je bila mala fabia, ki je eden bolj prepoznavnih obrazov češke avtomobilske hiše, deležna nekaj popravkov. A ob nekaj novostih smo iskali razloge, zakaj je ta lahko pravi družinski avto.

Fabia bo najprej prepričala z uporabnostjo in s simpatičnimi 
dodatki simply clever, kot so strgalo za led, mini koš za smeti, 
snemljiva led svetilka in držalo za kartice na vetrobranskem 
steklu. Foto: Peter Pirkovič
Fabia bo najprej prepričala z uporabnostjo in s simpatičnimi dodatki simply clever, kot so strgalo za led, mini koš za smeti, snemljiva led svetilka in držalo za kartice na vetrobranskem steklu. Foto: Peter Pirkovič

Pomembno je vedeti, da je fabia poleg Renaultovega clia v svojem segmentu edina, ki ponuja karavansko karoserijsko različico. Prednost te 26 centimetrov daljše izvedbe je izključno in samo v prtljažnem prostoru.

Tega je v osnovi za 530 litrov, ob preklopu naslona zadnje klopi, ki s primerno postavitvijo predelne police lahko ustvarja ravno dno do sprednjih sedežev, pa je možno pridobiti skupno kar 1395 litrov in približno dva metra nakladalne površine. Prtljažnik v tej postavitvi postane konkretno velik in hkrati še dovolj uporaben. Niso manjkali kavlji za vrečke, osvetlitev v temi, ki jo omogoča prenosna led svetilka, je dobra, omeniti velja posebno držalo za manjše predmete, kot je, na primer, torba, tako da je med vožnjo stabilna in da se vsebina ne poškoduje. Paket style pa prinaša še uporaben komplet mrež za pritrjevanje. V prtljažnik zlahka spravimo otroški voziček, morda tudi gorsko kolo.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4262 mm, 1731 mm, 1488 mm

Motor: litrski turbo bencinski motor z 81 kW (110 KM)

Navor: 200 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 205/55/R16

Posoda za gorivo: 45 litrov

Cena: 15.963 evrov (z dodatno opremo 17.710 evrov)

Najbolj opazno spremenjen je sprednji del vozila, kjer so oblikovalci vendarle malce kirurško izpilili podobo, medtem ko je notranjost bolj ali manj enaka, vendar z bogatejšo opremo. Opazni so vgrajeni novi in kakovostnejši materiali, nekoliko manj je trde plastike, v primeru testnega vozila z opremo style je bil ta opremljen z osrednjim 6,5-palčnim zaslonom na dotik, ki sicer pušča prstne odtise, a nas je v tem primeru bolj zanimala vsebina, ki je povrh vsega še prevedena v slovenski jezik. Pomemben podatek za mlade družine, fabia ima vgrajena isofix sidrišča za otroške sedeže, sam pa sem še bolj cenil dejstvo, da je bila ta opremljena s sredinskim naslonom za roke, z volanom, ki se pomika po globini in višini ter spodobno odmerjenim odlagalnim mestom na vratih in na sredinski konzoli.

Čehi so se odločili, da dizel nima več prostora v ponudbi fabie. Ta, ki sem jo preizkušal, je bila opremljena z zmogljivim 1.0 TSI motorjem z 81 kilovati moči. To je po svoje mala pošast, ki lahko zadovolji apetite hitrih očetov ali mamic. S pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika lahko fabia dosega visoke hitrosti, a to je seveda povezano tudi z visoko porabo, ki sega tudi prek 10 litrov. Nežnost s stopalko za plin se obrestuje, saj se povprečje spusti tudi pod šest litrov.

S svojim navitim karakterjem dovolj natančno reže zavoje, po novem pa se pohvali še z bogatejšim izborom varnostnih asistenc. Med serijsko opremo je bil tudi sistem opozarjanja na nalet in samodejno zaviranje v sili.

Mimo cene nikakor ne moremo. Testni avto s paketom opreme style, ki prinaša bogat seznam serijske opreme (ravno toliko je dolg še seznam dodatne opreme), je stal 17.710 evrov. Debel tisočak in pol gre še na račun led žarometov, kovinske barve in multimedijskega vmesnika. Koliko opreme bo v avtomobilu, je stvar posameznega uporabnika, a dejstvo je, da je fabio mogoče iz prodajnega salona odpeljati že za veliko manj denarja. Začetna cena znaša manj kot deset tisočakov.


Najbolj brano