CR-V s hibridnim pogonom

Japonci dopolnjujejo ponudbo športnega terenca, ki se je pred nekaj meseci predstavil povsem prenovljen. Čeprav dizla ni več na voljo, bo zdaj ponudbo bogatila hibridno gnana različica.

Pri Hondi pravijo, da bo uvedba hibrida omogočila prodajo 
približno  150  primerkov v letošnjem letu. Še vedno bo največ 
zanimanja za klasično bencinsko različico.  Foto: Peter Pirkovič
Pri Hondi pravijo, da bo uvedba hibrida omogočila prodajo približno 150 primerkov v letošnjem letu. Še vedno bo največ zanimanja za klasično bencinsko različico.  Foto: Peter Pirkovič

Pri tem gre za kombinacijo dvolitrskega bencinskega motorja s 107 kilovati moči (z Atkinsonovim ciklom delovanja), v sprednjem delu pa so Hondini razvojniki našli prostor še za vgradnjo dveh elektromotorjev (pogonski in generatorski). Paket litij-ionskih baterij, ki napaja oba motorja, ima mesto pod prtljažnim prostorom, zato je ta za 64 litrov manjši kot pri klasični različici. Prav tako ni mogoče izbrati dodatnih dveh sedežev v tretji vrsti.

Hibridni sistem i-MMD (inteligent Multi Mode Drive) ima še eno posebnost. Za pogon Japonci niso uporabili klasičnega samodejnega ali ročnega menjalnika, pač pa tako imenovano premostitveno sklopko, ki omogoča neposreden prenos moči na kolesa. Voznik ima na voljo tri različne programe vožnje. Pogon na elektriko pride v poštev pri speljevanju ali pri vožnji z nizko hitrostjo, kar pomeni, da kolesa poganja energija neposredno iz baterij. Hkrati se CR-V ob pritisku na gumb start vedno pripravi v električnem načinu. Pri hibridnem načinu vožnje, ki se bo izvajal večino časa, bencinski motor poganja generator, ki kasneje energijo preusmerja v elektromotor, slednji pa poganja pogonska kolesa, v primeru štirikolesnega pogona tudi zadnji kolesni par.

Pri izbiri pogona samo na bencinski motor se moč preko premostitvene sklopke prenaša neposredno na pogonska kolesa, istočasno pa ta poganja tudi generator, ki polni baterije. Ko so te stoodstotno napolnjene, se tudi pri višjih hitrostih lahko zgodi, da sistem za kratek čas preklopi na zgolj električni pogon. Poleg tega ima hibridni sistem vgrajen še način regeneracije, ki med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti dodatno polni baterije. Honda CR-V hibrid je v Sloveniji na voljo za 32.900 evrov, v ceno je že vključen poseben popust, dodatek za štirikolesno gnanega terenca pa je vreden še dodatne štiri tisočake.


Najbolj brano