Audijeva električna prihodnost

Nemški proizvajalec štirih krogov je pred nekaj dnevi na slovenske ceste pospremil prve primerke električno gnanega terenskega vozila, ki z enim polnjenjem zmore prevoziti okrog 400 km, in je hkrati prvi, ki ponuja možnost, da se klasična vzvratna ogledala zamenja s kamerami.

Pri razvoju novega Audijevega modela je tesno sodeloval tudi 
slovenski inženirski mojster Matjaž Korman, ki pri Nemcih vodi 
enega od razvojnih oddelkov. Foto: Peter Pirkovič
Pri razvoju novega Audijevega modela je tesno sodeloval tudi slovenski inženirski mojster Matjaž Korman, ki pri Nemcih vodi enega od razvojnih oddelkov. Foto: Peter Pirkovič

Terenski e-tron je začel nastajati nekje pred petimi leti, njegov razvoj pa je v celoti vodil slovenski inženirski mojster dr. Matjaž Korman, ki je del Audijeve ekipe že skoraj desetletje. Najnovejši “električar” je s 4,9 metra dolžine le malenkost krajši od Q8, primerjava z modelom Q7 pa pokaže 15-centimetrsko razliko.

Gre za povsem običajni avto, z znanimi oblikovnimi linijami, ki ima 600-litrski prtljažnik in dodatnih 60 litrov za shranjevanje kablov, zmore vleči prikolico z največjo maso 1,8 tone, serijsko je opremljen z zračnim vzmetenjem, 172-milimetrski odmik karoserije od tal pa bo zadostna podlaga, da se z njim zavije tudi na makadam. Paket 95 kWh baterij s 36 moduli in s težo 700 kilogramov omogoča doseg (po meritvah WLPT) 417 kilometrov, medtem ko se polnjenje lahko izvaja na domačem omrežju (enajst ali 22 kW), ki traja tudi do osem ur, ali pa na hitrih polnilnicah z močjo do 150 kW, kjer 80 odstotkov napolnjenosti uporabnik doseže v pol ure.

Korman omenja, da v njihovih laboratorijih že preizkušajo polnjenje (800 voltov) na super hitri polnilnici z močjo 350 kW, ki omogoča le nekajminutno polnjenje baterij, a do serijske uporabe bo pot še dolga. Obenem slovenski inženir izpostavlja tudi precejšen napredek pri hlajenju celotnega pogonskega sklopa, ki je zato bolj učinkovit. E-tron ima speljanih kar 40 metrov cevi, v njih pa se pretaka več kot 22 litrov hladilne tekočine.

Pri Audiju so znova preverjali statistiko in ugotovili, da 85 odstotkov voznikov dnevno prevozi manj kot sto km, zato se bodo osredotočali bolj na domača omrežja, to pa pomeni, da bodo s potencialnim kupcem že v prodajnem procesu, na njegovem domu, preverjali zmogljivost omrežja in na podlagi tega postavili primerno domačo polnilno postajo.

Prva kratka vožnja z e-tronom v okolici Planice prinaša drugačno vozniško izkušnjo. Avto je svoji zasnovi primerno težak in tehta 2565 kilogramov, a dva elektromotorja na oseh, s sistemsko močjo 265 kilovatov (v načinu boost 300 kW), omogočata dovolj dinamično izkušnjo, vse to pa nadgrajuje serijski sistem quattro. V notranjosti nas ne preseneča zelo sorodna oblika z ostalimi brati, opazna razlika bo na prestavni ročici in pri vzvratnih ogledalih, ki ob doplačilu niso več klasična, ampak povsem digitalna. To pomeni, da je na notranji strani vrat mali sedempalčni zaslonček, ki ves čas predvaja sliko, z dotikom nanj pa je možno spreminjati kot zajema slike. Zunanji del sistema vzvratnih ogledal je drugačen, minimalističen, kar po Kormanovih besedah pripomore k boljši aerodinamiki in večjemu dosegu. Avto je tudi za 15 centimetrov ožji.

Omeniti velja, da je električnemu pogonu prilagojen še multimedijski vmesnik, ki pri iskanju navigacijskih ciljev že upošteva lokacije polnjenja, ali pa opozarja voznika na “rezervo” in hitrost po potrebi omeji na 90 km/h. Sicer pa so najvišjo hitrost omejili na 200 km/h.

Trenutno je v Sloveniji na voljo le ena izvedba e-trona, to je e-tron 55 quattro, temu čez čas sledi še šibkejši e-tron 50 quattro z 230 kW in nekoliko manjšim dosegom, prihodnje leto pa se bo ponudbi pridružila še različica S, z dodatno pomočjo še enega elektromotorja in s skoraj 400 kilovati moči. Torej, začetna cena znaša 83 tisočakov, za več opreme je potrebno odšteti še 1700 evrov, država pa bo vsakega fizičnega kupca nagradila s 7500 evri subvencije.


Najbolj brano