Zakon o drugem tiru pred uveljavitvijo še mimo zadnje postaje

Poslanci so se na današnji izredni seji seznanili s sklepom o razglasitvi rezultatov na ponovnem glasovanju na referendumu o zakonu o drugem tiru železniške proge med Divačo in Koprom. Referendum zaradi premajhne udeležbe ni uspel, zato bo zakon o drugem tiru po objavi sklepa v uradnem listu stopil v veljavo.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

LJUBLJANA > Na ponovljenem glasovanju 13. maja je glasovalo 49,94 odstotka, proti pa 50,06 odstotka volivcev. Ker kvorum 20-odstotne udeležbe ni bil dosežen, zakon ni zavrnjen. Pobudnik referenduma Vili Kovačič je enako kot po prvem glasovanju poročilo o izidu glasovanja Državne volilne komisije izpodbijal na vrhovnem sodišču, a so sodniki tokrat pritožbo zavrnili.

"Predvidoma v petek bo najprej v Uradnem listu RS objavljen sklep o razglasitvi rezultatov glasovanja na majskem referendumu, nato mora zakon razglasiti predsednik republike, zatem se zakon objavi v uradnem listu in naslednji dan po objavi bo zakon o drugem tiru stopil v veljavo," so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.

S tem se bo, kot so spomnili, gradnja drugega tira lahko začela, prav tako se bo lahko začelo črpanje 109 milijonov evrov že pridobljenih nepovratnih evropskih sredstev. "Drugi tir je strateški projekt, največji infrastrukturni projekt v državi, ki bo pomembno prispeval k razvoju, gospodarski rasti in novim delovnim mestom," so dodali.

S tem bo potrebno koncesijo dobilo tudi projektno podjetje 2TDK, ki bo prevzelo vlogo investitorja projekta. Premier, ki opravlja tekoče posle, Miro Cerar je na današnji seji v imenu poslanske SMC izpostavil, da se bo z uveljavitvijo zakona gradnja drugega tira lahko začela.

Vlada mora sicer pred začetkom del potrditi še investicijski program, česar se bo verjetno lotila na eni od prihodnjih sej.

"Zelo dolgo smo si prizadevali, da bi prišli do točke, na kateri smo zdaj," je danes poudaril Cerar in spomnil, da je obstoječi tir med Divačo in Koprom star že 50 let in dotrajan. Izpostavil je, da je vlada, ki jo je vodil, pridobila vsa dovoljenja za začetek gradnje.

"Lahko bomo porabili 109 milijonov evrov, ki smo jih že pridobili," je med drugim še povedal Cerar in izpostavil prednosti drugega tira za logistično panogo in celotno slovensko gospodarstvo. "Luka Koper bo mnogo bolj konkurenčna v severnem Jadranu, prišle bodo tudi zaposlitve," je naštel.

Do projekta je bil kritičen prvak SNS Zmago Jelinčič Plemeniti, ki je ocenil, da bi moral zakon o drugem tiru potrditi DZ v novi sestavi, "če hočemo zadevo peljati naprej". Prepričan je tudi, da bi v drugih državah za enako ceno (investicijska vrednost projekta je ocenjena na nekaj manj kot milijardo evrov) zgradili vsaj šestkrat večjo povezavo kot 27 kilometrov železnice.


Najbolj brano