Na Primorskem ni bilo večjih zamud

Reorganizacija centrov za socialno delo je bila postavljena v najslabši možni čas, ko ti dobijo največ vlog, pravi ministrica za delo Ksenija Klampfer. Primorski centri za socialno delo so vse prispele vloge uspeli obravnavati pravočasno. Zaostankov nimajo, so pa nekateri prosilci na odločbo čakali dlje kot bi sicer, zaposleni pa so se pošteno nagarali.

Ksenija Klampfer Foto: STA
Ksenija Klampfer Foto: STA

LJUBLJANA > Lani, v začetku oktobra, je ministrstvo za delo izpeljalo reorganizacijo mreže centrov za socialno delo. Kljub temeljitim pripravam in zagotovilom, da uporabniki sprememb ne bodo niti opazili, pa se je zalomilo predvsem v Ljubljani. Približno tisoč tamkajšnjih prosilcev naj bi odločbo o upravičenosti do katere od letnih pravic, za katero so zaprosili že septembra ali oktobra, dobilo šele konec januarja.

Ostali CSD pomagajo Ljubljani

“Reorganizacija je bila po moji oceni postavljena v najslabši možni čas, ravno prvega oktobra, ko je vsako leto največ vlog na CSD,” je o projektu, ki je potekal še pod taktirko njene predhodnice Anje Kopač Mrak, včeraj dejala ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Ksenija Klampfer. Centri za socialno delo prav oktobra prejmejo največ vlog za štipendije, znižano plačilo vrtcev, subvencije malic in kosil ter za druge transferje, vezane na začetek šolskega, študijskega in vrtčevskega leta. “Poleg tega prvi teden oktobra ni deloval informacijski sistem, kar je še poslabšalo stanje pri reševanju zadev,” je na zaplete, zaradi katerih so nekateri prosilci na odločbe čakali bistveno dlje, kot bi po zakonu smeli, spomnila ministrica.

Tjaša Rodman

v.d. direktorice CSD Južna Primorska

“Želeli bi si, da bi v tistem mesecu, ko vlagatelj vloži vlogo, lahko odločili, ampak ne moremo, ker je vlog veliko, nas pa očitno premalo.”

Ker je sredi decembra lani ljubljanski CSD imel še 6000 nerešenih vlog, je ministrica tik pred prazniki izdala sklep o prenosu krajevne pristojnosti in nerešene ljubljanske vloge razporedila med ostale CSD po državi.

Trije primorski centri za socialno delo - po reorganizaciji se je 62 nekdanjih CSD preoblikovalo v 16 CSD, nekdanji CSD pa so se preimenovali v enote - so tako zdaj zaposleni z reševanjem teh dodatnih vlog. Vloge s svojega območja so rešili brez zamud, znotraj 60-dnevnega zakonskega roka.

Ksenija Klampfer

ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

“Reorganizacija je bila postavljena v najslabši možni čas.”

Zaposleni so se trudili, uporabniki razumeli

Oktobrska reorganizacija, nadgradnja informacijskega sistema in drugačna obravnava vlog pomenijo veliko spremembo, pravi Tjaša Rodman, v.d. direktorice Centra za socialno delo Južna Primorska (Koper, Izola, Piran, Sežana). Kljub temu so njeni sodelavci uspešno “lovili” zakonske roke za izdajo odločb. “Želeli bi si, da bi v tistem mesecu, ko vlagatelj vloži vlogo, lahko odločili, ampak ne moremo, ker je vlog veliko, nas pa očitno premalo,” pravi. “Zakonski rok je 60 dni. Uporabniki seveda hitro in že po enem mesecu začnejo preverjati, ali je njihova vloga že rešena.”

Nekaj zamika, vendar ne prek zakonsko določenih 60 dni, so imeli tudi v CSD Severna Primorska (Ajdovščina, Idrija, Nova Gorica, Tolmin). V.d. direktorice Patricija Može pojasnjuje, da je zastoje in zaostanke pri obravnavi povzročilo zlasti nedelovanje informacijskega sistema v avgustu in začetku oktobra. “Z velikim trudom strokovnih sodelavk in skrbno organizacijo dela nam je uspelo, da smo vloge reševali v zakonskem roku,” pravi Možetova.

Zaradi zamika in nekaterih nejasnosti, ker ljudje niso vedeli, ali njihovo vlogo rešuje center ali enota, so po besedah direktorice prejeli tudi več telefonskih klicev: “Glede na vse okoliščine se zahvaljujem našim uporabnikom, da so imeli razumevanje in so po pojasnilih strokovnih sodelavk počakali na odločbe.” Tudi z obravnavo vlog, ki so jih konec decembra prejeli iz Ljubljene, so že pri koncu in čakajo le še na dopolnitve v bolj zapletenih ali nepopolnih primerih.

S hitrim tempom že zadnje ljubljanske primere rešujejo tudi v CSD Primorsko-Notranjska (Ilirska Bistrica, Postojna, Cerknica). “'Naše' vloge pa strokovni delavci rešujejo tekoče. Če je kakšna zamuda, je na primer zaradi tega, ker je treba vloge še dopolniti,” nam je povedala v. d. direktorice Kristina Zadel Škrabolje.


Najbolj brano