“Mostove je treba stalno vzdrževati in nadzirati”

“Mostove je treba stalno vzdrževati in nadzirati, vsako leto pregledovati, to je ključno,” je ob tragediji v Genovi za Radio Koper povedal Marjan Pipenbaher iz podjetja Ponting, ki je v Istri med drugim zasnoval Črnokalski viadukt in viadukt Jagodje, je pa tudi soavtor nastajajočega mostu na Pelješac na Hrvaškem.

Viadukt v Genovi je bil zgrajen sredi šestdesetih let. Foto: Vir: Twitter
Viadukt v Genovi je bil zgrajen sredi šestdesetih let. Foto: Vir: Twitter

KOPER > “Viadukt v Genovi je velik viadukt, zgrajen sredi šestdesetih let, tako kot je bilo takrat stanje v stroki; gre za prve mostove s poševnimi zategami. Leta 2016 so ga sanirali, a pomembno je, ali je bila narejena ekspertiza obstoječega stanja in kako kakovostno so izpeljali sanacijo. Pri tako dotrajanih mostovih bi se morali zelo skrbno lotiti sanacije,” pravi Pipenbaher. “Če strnem: kvalitetna zasnova, kvalitetna gradnja in kvalitetno vzdrževanje.”

In kako je z vzdrževanjem premostitvenih objektov pri nas? “Vsi mostovi v okviru avtocestnega programa imajo kakovostno konstrukcijsko zasnovo. Pri nas je redno vzdrževanje redna služba. Dars je bil pri razpisih do izvajalcev zelo strog pri predorih in mostovih: medtem ko je kje drugje zahtevana garancija le dve leti, je bila pri nas deset let, tako da so morali izvajalci zelo paziti zelo paziti,” je še povedal za Radio Koper.


Najbolj brano