Želijo javne prevoze in kolesarske poti

Priprava celostne prometne strategije za sežansko občino se preveša v drugo polovico. Pred dnevi so na delavnici v Dutovljah občani predlagali ukrepe, ki bi izboljšali kakovost prometa in z njim povezanega življenja.

Prometna strategija ni pritegnila veliko Dutovcev. Prišlo jih je 
kakih deset, ki so nato v dveh skupinah predlagali, kako izboljšati 
promet. Foto: Helena Race
Prometna strategija ni pritegnila veliko Dutovcev. Prišlo jih je kakih deset, ki so nato v dveh skupinah predlagali, kako izboljšati promet. Foto: Helena Race

DUTOVLJE > Sežanska občina je med prvimi desetimi v Sloveniji po številu avtomobilov na prebivalca, zato imajo občani probleme s parkiranjem, je na javni razpravi v sklopu priprave celostne prometne strategije opozorila Lea Rikato Ružič iz podjetja PNZ, ki izdeluje strategijo. Po drugi strani skoraj nihče ne uporablja kolesa kor prevoznega sredstva, niti v občini ni kolesarskih stez, preveč je predebelih otrok, narašča tudi število občanov, ki se vozijo na delo daleč, je še naštela.

Da bi trend obrnili, so pripravo prometne strategije zasnovali na viziji: “Občina Sežana naj postane zdrav, varen in prijazen prostor tako za bivanje kot za obiskovalce in gospodarstvo.” Kako bi to vizijo udejanjili v središču Sežane, na cesti proti Orleku, na placu v Dutovljah in še kje, si bo do 13. aprila mogoče ogledati na razstavi v sežanski osnovni šoli ter na občini.

Še nekaj konkretnih ciljev, ki naj jih zapišejo v strategiji, so predlagali tudi udeleženci četrte javne razprave, ki so jo pred dnevi pripravil v Dutovljah. Med drugim so predlagali, da bi morali Dutovlje in Tomaj razbremeniti prometa z gradnjo obvoznice, v obeh krajih pa urediti poti za pešce. Krajani želijo več promocije kolesarjenja ter ureditev in označitev kolesarskih poti med naselji. Na področju javnega potniškega prometa predlagajo oživitev železniške proge Repentabor-Opčine ter njeno navezavo na druga prevozna sredstva, uvedbo električnega javnega prevoza po mestu in med naselji (z manjšimi vozili), starejšim bi stopili naproti s prevozom na klic ...

Glede motornega in mirujočega prometa pa predlagajo ureditev intervencijskih poti po naseljih, električne polnilnice za avtomobile, preusmeritev tovornega prometa na železnice in uvedbo izposoje avtomobilov. Želijo si tudi več sodelovanja z direkcijo za infrastrukturo, ki naj prisluhne pozivom domačinov, ko prosijo za umiritev prometa na državni cesti v naseljih.


Najbolj brano