Na Hrvaškem napovedujejo proteste zaradi omejitev za tovornjake na mejnih prehodih s Slovenijo

Združenje hrvaških cestnih prevoznikov je napovedalo proteste zaradi omejitev za tranzitni tovorni promet, ki jih je Slovenija 1. junija uvedla na 17 mejnih prehodih s Hrvaško. Hrvaški prevozniki so nezadovoljni, ker je slovenski ukrep povzročil dodatne gneče na mejnih prehodih, prisiljeni so tudi na daljše poti do slovenske meje.

Fotografija je simbolična. Foto: Helena Race
Fotografija je simbolična. Foto: Helena Race

ZAGREB > Z novo prometno ureditvijo je slovenska direkcija za infrastrukturo prepovedala tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone preko Slovenije, ki zdaj s podravske avtoceste pot nadaljuje po glavnih ali regionalnih cestah in nato predvsem preko mejnih prehodov Središče ob Dravi in Zavrč na Hrvaško in obratno.

Podobno velja tudi na območjih pri mejnih prehodih Dobovec in Bistrica ob Sotli. Na infrastrukturnem ministrstvu si želijo z ukrepi izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje. Tako so na avtocestno omrežje preusmerili tudi večino tranzitnega prometa na glavnih cestah Postojna-Jelšane in Kozina-Starod, kar pomeni tudi večino cestnega prometa med Italijo in državami evropskega jugovzhoda.

O tej temi sta se danes v Sloveniji pogovarjala slovenska ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, je sporočilo hrvaško ministrstvo. Navedli so, da je do sestanka prišlo, ker je "sprejetje te uredbe povzročilo številne težave hrvaškim prevoznikom (povečanje stroškov, čas transporta in ostale organizacije težave". Kot so navedli, je hrvaška stran na sestanku poudarila, da se je treba čim prej odzvati in skušati poiskati kompromisno rešitev. Sklenili so, da bodo slovensko in hrvaško administracijo zadolžili, naj skušata v najkrajšem možnem času poiskati tehnične rešitve za prevoznike, ki vozijo po omenjenih odsekih. Naslednji sestanek med ministroma bo čez 10 dni. Na sestanku so se pogovarjali tudi o obnovi in vzdrževanju cest in mostov na mejnih prehodih, je še sporočilo hrvaško ministrstvo. Na ministrstvu za infrastrukturo so STA sestanek potrdili, drugih informacij pa niso podali.

"Vse je začelo, ko je Hrvaška zaprla mejni prehod Mursko Središče, da tovornjaki ne bi več peljali skozi mesto. Dnevno so imeli v mestu 550 tovornjakov in prebivalci z obeh strani meje so se temu uprli. Šlo je za politično predvolilno odločitev in zdaj plačujemo ceno", je danes za novičarski portal index.hr ocenil predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov Dragutin Kranjčec.

Spomnil je, da so prevozniki marca letos poskusili s protestnimi blokadami cest preprečiti zapiranje mejnega prehoda s Slovenijo, a niso uspeli, ker so oblasti v Zagrebu ugodile lokalnim prebivalcem.

Kranjčec je napovedal, da bodo organizirali nove proteste, če se stanje ne bo spremenilo. Pravi, da bodo prisiljeni zapirati ceste, ker nimajo druge izbire glede na izgube, ki jih imajo zaradi večurnih čakalnih dob na mejnih prehodih.

Izračunali so, da so dnevne izgube zaradi večurnih zastojev ob meji približno 200 evrov na tovornjak, kar bo skupaj z izgubami potencialnih drugih poslov med čakalnimi dobami ob meji vplivalo na poslovanje hrvaških prevoznikov.

Ni želel povedati, kje in kdaj bodo blokirali ceste niti tega, ali bodo to storili na Hrvaškem ali v Sloveniji, poroča portal. V združenju ocenjujejo, da pred mejnimi prehodi grozi popoln prometni kolaps med vikendi, ter se sprašujejo, kako bo šele med osrednjo turistično sezono.


Najbolj brano