Za nesrečo kriva zlomljena kretnica

Železniški promet med Divačo in Koprom bo spet stekel jutri, je včeraj napovedal direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Do takrat bodo delavci zamenjali 150 do 200 metrov proge, poškodovane ob iztirjenju vlaka pri Hrastovljah. Nesrečo naj bi povzročila poškodba na kretnici.

Delavci bodo zamenjali 150 do 200 metrov proge, poškodovane ob 
iztirjenju  vlaka pri Hrastovljah, tako da naj bi vlaki po napovedih 
spet začeli voziti jutri.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
Delavci bodo zamenjali 150 do 200 metrov proge, poškodovane ob iztirjenju vlaka pri Hrastovljah, tako da naj bi vlaki po napovedih spet začeli voziti jutri.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

LJUBLJANA > Iztirjenju vlaka pri Hrastovljah je najverjetneje botroval zlom premičnega dela kretnice (ostrice) v trenutku, ko je čeznjo peljal vlak, natovorjen s kerozinom. Vzrok za prelom ostrice še ni znan, človeška napaka pa je izključena, so včeraj pojasnili v vodstvu Slovenskih železnic (SŽ).

Zakaj se je zlomila kretnica, še ugotavljajo

“Kretnica je bila letos pregledana z vsemi ustreznimi napravami. Obstajajo tudi zapisniki, da je bila nepoškodovana oziroma v dobrem stanju. Ugotavljanje, ali je bila napaka na materialu ali pri proizvajalcu, bo stvar nadaljnjih preiskav,” je o vzroku nesreče povedal generalni direktor SŽ Dušan Mes.

Dušan Mes

generalni direktor Slovenskih železnic

“V petek proga mora delovati.”

Ostrica bi se po besedah direktorja družbe SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca lahko zlomila zaradi temperature, velike obremenitve, možno je tudi, da je bila napaka v materialu. “Vse proge in tire pregledamo z ultrazvočnimi napravami, naprave pa poškodb na tej kretnici niso zaznale,” je zatrdil Kranjc.

Do jutri nova proga

Železniški promet med Divačo in Koprom bo po napovedih Mesa spet stekel jutri. Do takrat bodo delavci na novo zgradili 150 do 200 metrov proge, poškodovane ob iztirjenju. “Če 2000 ton tovora iztiri v tunelu, potem je jasno, da je proga poškodovana,” na pomisleke, da je glede na obseg poškodb petek preveč optimistično postavljen rok za dokončanje popravila, odgovarja Mes. “V petek proga mora delovati,” zagotavlja.

1,5

milijona evrov neposredne škode naj bi nastalo ob torkovem iztirjenju vlaka

Včeraj zgodaj popoldne so končali s prečrpavanjem kerozina iz vseh šestih vagonov, ki so se naslonili na steno tunela. Vagon, iz katerega je iztekal kerozin, so prečrpali v noči na sredo, vseeno pa je v tla steklo približno 10.000 litrov te snovi.

Popravilo poškodovane proge in sanacija neposredne škode naj bi stala 1,5 milijona evrov. Železnice so za takšne primere zavarovane. Generalni direktor na vprašanje, ali bodo morale SŽ plačati tudi morebitno okoljsko škodo, še nima odgovora, je pa družba zavarovana tudi za takšne primere.

Zaradi nesreče je v Luki Koper obtičalo 35 že pripravljenih tovornih kompozicij, toliko jih na pot proti Kopru čaka tudi v notranjosti, vlaki, namenjeni v koprsko pristanišče pa so obstali tudi v sosednjih državah. “Dva dni izpada pomeni 150 vlakov, ki jih bo treba v juliju in avgustu nadoknaditi,” pravi Mes.

Po tej progi dnevno pelje sto vlakov, od tega 75 do 80 tovornih kompozicij in 20 praznih lokomotiv. Za vzdrževanje te proge SŽ letno namenijo 3,5 milijona evrov, na novo pa vsako leto položijo približno kilometer proge. Ko bo zgrajen drugi tir, bodo staro progo med Koprom in Divačo za nekaj časa zaprli in jo v času zaprtja ustrezno prenovili. Nato bi po njej vozili le prazni vlaki.

Ko gre stranka v Trst, je zelo verjetno, da tam ostane
Rok Svetek, prvi mož železniškega prevoznika Adria Kombi, upa, da bo proga res zaprta le še jutri. Spominja se namreč nesreče našega vlaka v predoru med Gradcem in Dunajem, ko je iztirilo 14 vagonov in je bila proga zaprta 14 dni. “Sredino iztirjenje vagonov se je zgodilo ob najbolj neprimernem času, ko imamo zelo veliko prometa. Najnujnejši tovor zdaj preusmerjamo na tovornjake, del pa bo šel v pristanišče Trst. Ravno v tem je zdaj naš problem: ko gre stranka v Trst, je velika verjetnost, da bo tam ostala. Precej smo jih izgubili že ob velikih zastojih na naši železnici novembra in decembra. Ravno so se začele vračati v Koper, zdaj pa bodo očitno spet šle.” Svetek ne skriva zaskrbljenosti, kako se bodo odzvale velike stranke: “Ko bodo tudi veliki koncerni ocenili, da je Koper zaradi sedanje enotirne proge nezanesljiv, se bodo obrnili bodisi v Trst, ki vendarle ima dvotirno progo, ali pač na severnoevropska pristanišča.” KG

Najbolj brano