Uredili bodo odsek “pametne ceste”

Družba Hidria na nekdanjem območju Tomosa snuje inovativni center zelene mobilnosti pod okriljem mednarodnega projekta Edison. “Ne želimo biti sledilci, ampak oblikovati nove rešitve, ki jih bodo drugi kupovali od nas,” napoveduje predsednik uprave Hidrie Iztok Seljak. Ena od prebojnih zamisli je tudi dinamično polnjenje vozil med vožnjo.

Na Ukmarjevem trgu so pod okriljem projekta Edison uredili dve 
polnilni mesti za električna vozila.  Foto: Nataša Hlaj
Na Ukmarjevem trgu so pod okriljem projekta Edison uredili dve polnilni mesti za električna vozila.  Foto: Nataša Hlaj

KOPER > V projektu Edison je združenih več kot 50 partnerjev, med katerimi so poleg gospodarskih družb tudi nekatere občine, univerze in raziskovalni inštituti, pa tudi Slovenski avtomobilski grozd ACS. “S partnerji smo odločeni spremeniti Slovenijo v laboratorij zelene mobilnosti prihodnosti in Koper spremeniti v vzorčni poligon za kreiranje in testiranje inovativnih zelenih tehnologij. Razvojni center Edison smo zasnovali prav tukaj, ker ima ta lokacija geostrateško pomembno lego,“ Hidriino vizijo utemeljuje Iztok Seljak.

Meni, da se nahajamo sredi tranzicije v brezogljično družbo prihodnosti, zato je izjemnega pomena, da pravočasno izkoristimo priložnosti za razvoj inovativnih rešitev na svetovni ravni in za ta namen pridobimo čim več evropskega denarja.

Iztok Seljak

predsednik uprave Hidrie

“Ne želimo biti sledilci, ampak oblikovati nove rešitve, ki jih bodo drugi kupovali od nas.”

“Če bo šlo vse po načrtih, bi lahko razvojni center na dobrih 55.000 kvadratnih metrih površin začeli graditi v prvem četrtletju prihodnjega leta. Koprska občina nam je prišla naproti in nas je oprostila plačila komunalnega prispevka. Ko bo center nared, bi postopoma v treh letih tam zaposlitev dobilo od 50 do 60 visoko usposobljenih strokovnjakov. Nadejamo se, da bo tudi Univerza na Primorskem kmalu uvedla interdisciplinarni študij zelene mobilnosti in bo tako postala pomemben generator usposobljenega kadra, ki ga bomo potrebovali v razvojnem centru” pravi Seljak.

Koprski župan Boris Popovič je odločen, da mora biti občina “del zgodbe o tehnološki prihodnosti.” Tudi zato napoveduje, da s Hidrio že razmišljajo o tem, da bi prav nekje na območju koprske občine uredili prvi odsek od 500 do 800 metrov dolge “pametne ceste” za induktivno polnjenje vozil. Pri razvoju sodelujejo z izraelskim start up podjetjem, ki snuje rešitev za polnjenje vozil med vožnjo. Na takšen način bi lahko polnili električne avtobuse.

500 - 800 metrov bo dolg odsek “pametne ceste” za induktivno polnjenje vozil.

Koper je pod okriljem projekta Edison pridobil nova polnilna mesta za električna vozila (na Ukmarjevem trgu in pred sedežem občine) in devet električnih vozil, ki bodo testno na voljo zlasti zaposlenim v občinski upravi in drugih javnih podjetjih, nato pa po načelu souporabe avtomobila še občanom in obiskovalcem.

“V prvem trimesečnem obdobju bomo ugotovili dejansko uporabo vozil, na podlagi česar bomo tudi oblikovali cenik za njihovo uporabo v prihodnje. Vozila bodo sicer do petka med 16. in 19. uro na Ukmarjevem trgu brezplačno na voljo vsem, ki jih želijo preizkusiti,” navaja direktor družbe Rotalab Jože Ban.

V prihodnje bodo po mestnem središču pod okriljem mednarodnega projekta MultiE vozili tudi štirje novi električni minibusi, občanom pa bodo kmalu na voljo tudi štirje kavalirji, vzpostavili pa bodo tudi mednarodne povezave Koper-Trst z električnim avtobusom, napoveduje predstavnik Petrola Miha Valentinčič.


Najbolj brano