Po kontejnerjih še prvi v Jadranu

Luka Koper ostaja prvo kontejnersko pristanišče v severnem Jadranu: lani je pretovorila 988.500 TEU kontejnerjev, kar je 76.974 TEU več kot lani, s čimer ohranja osemodstotno letno kontejnersko rast.

 V Kopru so lani privezali  1903 ladje.  Foto: Leo Caharija
V Kopru so lani privezali 1903 ladje.  Foto: Leo Caharija

KOPER > Skupni pretovor je lani presegel 24 milijonov ton in je bil za tri odstotke višji kot leto prej. Rast so v Luki Koper zabeležili na vseh blagovnih skupinah, le tekočih tovorov je bilo nekaj manj. Lani so z ladij in na ladje prepeljali 754.409 vozil, kar pomeni triodstotno rast v primerjavi z letom 2017. Generalnih tovorov je bilo za 1,5 milijona ton, kar je za desetino več kot leto prej.

Privezali so 1903 ladje, to je 92 ladij manj kot leto poprej, kar glede na rast pretovora pomeni, da so bile ladje v povprečju bolj naložene. V pristanišče in iz njega je lani pripeljalo 23.084 vlakov, našteli so 300.178 razloženih in naloženih vagonov. V pristanišče je vstopilo 326.693 tovornjakov. Delež prevoza po železnici v skupnem pretovoru v koprskem pristanišču znaša 62 odstotkov. Na kontejnerskem terminalu pa po železnici pripotuje polovica zabojnikov. S kontejnerskega terminala na prvem pomolu sicer v povprečju vsak dan odpremijo 13 vlakov.

1242

zaposlenih je bilo konec leta v Skupini Luka Koper

Trst vlaga in strmo raste

Z lanskimi rezultati so zadovoljni tudi v sosednjem Trstu, ki tako po skupnem pretovoru kot po obsegu železniškega prometa ostaja največje italijansko pristanišče.

Na sedmem pomolu pristanišča Trst, ki ga upravlja podjetje Trieste Marine Terminal z ladjarjem MSC, so pretovorili 625.767 TEU, kar je 79.107 TEU več kot leto prej, kar pomeni 15-odstotno rast. Ko pa na pristaniški upravi temu prištejejo še pretovor kontejnerjev na drugih terminalih, pa pridejo do 720.000 TEU.

Vrednost delnice Luke lani padla za 14 odstotkov

Delnica Luke Koper je včerajšnje trgovanje končala pri tečaju 25,8 evra. V lanskem letu je izgubila 14 odstotkov vrednosti. Tržna kapitalizacija delnice Luke se je tako zmanjšala za približno 60 milijonov evrov. Za tak padec tečaja je razlogov več. Analitiki med njimi naštevajo načeto gospodarsko rast Kitajske, upočasnjeno gospodarsko rast v Evropi, kar se že kaže po upadu pretovora avtomobilov ob koncu leta, nenazadnje pa vlagatelje bega prehajanje na spremenjen in dražji model organizacije pristaniškega dela v Luki Koper.

Že letos bodo odprli nov večnamenski terminal, na katerem bo za kontejnerje približno 300.000 TEU zmogljivosti, z vlaganji ladjarja MSC pa bodo kmalu še povečali tudi zmogljivosti na sedmem pomolu.


Najbolj brano