Pikalo: najprej posnetek stanja, nato spremembe

Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo je danes prisluhnil pripombam in pobudam sogovornikov v Izoli in Kopru. Kot je obljubil, jih bo ministrstvo vključilo v “posnetek stanja” v slovenskem šolstvu, ki naj bi mu v drugi polovici leta sledili konkretni predlogi za spremembe.

Ravnatelj OŠ Koper Anton Baloh in njegovi kolegi iz drugih istrskih 
šol so ministru nanizali  težave, s katerimi se soočajo,  in pobude za 
spremembe. Foto: Ilona Dolenc
Ravnatelj OŠ Koper Anton Baloh in njegovi kolegi iz drugih istrskih šol so ministru nanizali težave, s katerimi se soočajo, in pobude za spremembe. Foto: Ilona Dolenc

KOPER, IZOLA > Na srečanju ministra Jerneja Pikala z izolskim županom Danilom Markočičem in ravnateljicami tamkajšnjih šol in vrtcev je bil v ospredju problem pomanjkanja športne infrastrukture za srednje šole. Pikalo je zatrdil, da bo ministrstvo aktivno pomagalo do rešitve - najprej z izbiro lokacije (ob eni od obeh srednjih šol), nato pri pripravi projekta in pridobitvi gradbenega dovoljenja.

Glede težave nepoznavanja jezika okolja pri otrocih priseljencev, ki jo najbolj občutijo na OŠ Vojke Šmuc, so bile ravnateljice enotne, da bi moralo biti učenje slovenščine za te otroke obvezno, glede učenja italijanskega jezika pa je minister soglašal, da je način podajanja tega znanja zastrarel in ga je treba revidirati.

Dopoldne je minister v Kopru obiskal center InnoRenew CoE, poklepetal z dekani Univerze na Primorskem in s koprskim županom Alešem Bržanom, nakar se je sestal še z ravnateljicami in ravnatelji istrskih osnovnih šol na čelu z gostiteljem, ravnateljem Osnovne šole Koper.

Anton Baloh mu je v imenu kolegov predočil niz težav in pobud za spremembe - od preobremenjenosti z birokracijo do vse večjega števila otrok v podaljšanem bivanju, od pomanjkanja kadrov za pomoč otrokom s posebnimi potrebami do neuresničenih obetov o mehkem prehodu iz vrtca v šolo.

Minister je zatrdil, da bodo vse pripombe predmet javne razprave, ki bo s pomočjo analiz v roku pol leta dala “posnetek stanja” v šolstvu, nakar naj bi v drugi polovici leta oblikovali konkretne predloge za izboljšave. Ravnatelje je seznanil tudi z velikim projektom pametna šola (gre za vzpostavitev enotnega računalniškega sistema za vse šole), za katerega nameravajo v kratkem prek razpisa poiskati izvajalca.

Na ministrstvu se med drugim pogovarjajo tudi o uvedbi četrtega učiteljskega naziva. “S tem želimo predsem spodbuditi karierni razvoj učiteljev,” je pojasnil minister.


Najbolj brano