Ljudje ob progi hočejo imeti besedo pri gradnji

V državnem zboru bodo danes veliko govorili o drugem tiru. Odbor za infrastrukturo pripravlja prvo javno predstavitev mnenj o gradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom. Z začetkom gradbenih del na terenu so vse bolj budni tudi prebivalci, ki živijo ob progi, in so se že povezali v kar nekaj civilnih iniciativ.

Predstavnika črnokalske civilne iniciative Dimitrij Černic in  Sergej 
Andrejaš Foto: Zdravko Primožič/FPA
Predstavnika črnokalske civilne iniciative Dimitrij Černic in Sergej Andrejaš Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Na ministrstvu za infrastrukturo so javno razpravo predlagali, ker želijo javnosti podrobneje predstaviti investicijski program projekta in pridobiti mnenja zlasti glede vprašanja, kje so še mogoče izboljšave. Javna predstavitev mnenj naj bi podala odgovore na vprašanja: kakšna je predvidena časovnica projekta, kateri so razlogi za čimprejšnji začetek izvedbe, kakšni bodo proga, finančna razmerja med ključnimi deležniki, vrednost naložbe in viri za njeno uresničitev.

V Črnem Kalu dve iniciativi

Na sejo v DZ je poleg poslancev vabljenih več kot 40 različnih inštitucij in posameznikov, tudi predstavniki lokalnih skupnosti in civilnih iniciativ. Prebivalci ob obstoječi in novi progi so vse bolj aktivni in se povezujejo v iniciative. V črnokalski krajevni skupnosti sta tako nastali kar dve. Prva je civilna iniciativa za spremljanje gradnje drugega tira skozi KS Črni Kal. Njen predsednik Dimitrij Černic opozarja, da ne izvajalec ne investitor nista opravila monitoringa in popisa začetnega stanja na stanovanjskih objektih na trasi. “Na okrogli mizi v Gabrovici pred dnevi smo to postavili kot eno prvih zahtev in to bomo izpostavili tudi v DZ,” poudarja Černic. “Gradnja dostopnih cest se je začela, nihče pa se ni oglasil v KS, da bi predstavil dela, morebitne motnje za prebivalce ter povedal, kam naj se ljudje obrnejo, če bodo težave. Tudi postavitev kontejnerjev pri spomeniku Prekomorskim brigadam se nam ne zdi primerno mesto,” našteva prve izkušnje.

Na drugi strani je Svet ljudske pobude za dvotirno progo, ki ga vodi nekdanji predsednik skupnosti Janko Sever. “Svet smo ustanovili pred kratkim v Dolu in v nekaj dneh zbrali več kot 300 podpisov krajanov ob sedanji progi, ki so razočarani, ker že 50 let nikogar ne skrbi, da živijo v nenehni nevarnosti. Že dolgo ponavljamo: če se na tej dotrajani progi prevrne z vlak z nevarnimi snovmi, je konec z rižanskim vodnim virom ali še huje, kakšne vasi ne bo več. Zato zahtevamo, da se takoj začne graditi drugi tir po potrjeni trasi in opusti sedanjo progo,” pravi Sever.

Danijel Božič: Dvotirna proga prva prioriteta

In tu je še koprska občinska Komisija za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo po novem vodi Primož Turšič, sicer direktor Kraškega vodovoda. Poleg tega je koprski župan Aleš Bržan imenoval še svetovalca, ki bo zadolžen za projekt, Danijela Božiča. Svetovalec usmerja aktivnosti med ministrstvom, 2TDK, gradbenimi podjetji, občino in prebivalci. “Zahtevamo, da se v času, ko se bo gradil en tir, gradi tudi dodatni tir za dvotirno progo. Tako da bodo z dokončanjem drugega tira prenehali uporabljati obstoječo progo,” izpostavlja Božič. “Poleg tega je treba spremljati vse, kar med pripravljalnimi deli in gradnjo proge zadeva prebivalce, od gradnje cest in urejanja odvodnjavanja do deponij, tako da bodo ljudje ob gradbišču imeli čim manj škode,” poudarja. Prvi operativni sestanek s predstavniki KS bosta svetovalec in županova komisija imela danes. Tam bo tudi predsednik krajevne skupnosti Škofije Matjaž Čok. “Pod Škofijami bo potekal predor, kar pomeni tudi miniranje. Naša prva skrb je, da bodo ljudje zaščiteni, zato zahtevamo monitoring pred gradbenimi deli, med in po njih,” izpostavlja.


Najbolj brano