Nadzorovali bodo, kdo vpluje in izpluje iz kanala

Danes so z bagrom iz Jernejevega kanala potegnili prvo strohnelo razbitino barke, ki jo bodo skupaj z ostalimi 17 nasedlimi ali potopljenimi zapuščenimi plovili v prihodnjih dveh tednih odložili na obrežje. Tam se bodo morala najprej odcediti, nato jih bodo stehtali, nakar jih bodo v zabojnikih odpeljali na odlagališče v Avstrijo, kjer jih bodo razgradili. V Sloveniji takšne deponije nimamo.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

PIRAN > Kdor je do danes sam poskrbel za njihovo odstranitev, se je izognil stroškom za odvoz in deponiranje ter kazni, ki ga bo doletela, ker ni upošteval poziva, da mora plovilo sam umakniti. Za zdaj še ni znano, po kolikšen znesek bodo morali v denarnice seči neposlušni, ki jih bodo poskušali izslediti prek različnih registracijskih oznak na plovilih.

Račun prvim lastnikom plovil

Ne bo pa nizek, opozarja direktor direkcije za vode Tomaž Prohinar. “Strošek odvoza bo med drugim odvisen od teže plovila, zahtevnosti posega, kazen pa je v domeni inšpekcije. Akcija bo stala vsaj 100.000 evrov,” pojasnjuje. Minister za okolje in prostor Jure Leben dodaja: “Res je, da je v prvi fazi denar založila država, a račun bodo v nadaljevanju prejeli prvi lastniki plovil, ki bodo morali dokazati, če so plovilo medtem prodali.” Leben še napoveduje, da bodo v prihodnje poiskali zakonsko rešitev, da bi takšna plovila lahko deponirali tudi na domačih tleh.

Delavci državne gospodarske javne službe VGP Drava Ptuj bodo nekaj bark na kopno potegnili z bagrom, pri tistih globlje v kanalu in dlje od brežine, pa si bodo pomagali s plovnim bagrom. Ob nasedlih plovilih nameščajo zaščitne pregrade, ki bodo zadržale morebitno izlitje olja ali goriva. Pri delu sicer sodeluje tudi potapljač, ki priveže plovilo in pomaga pri njegovi odstranitvi.

Časovnico bo krojilo še vreme ob kombinaciji plime in oseke, ki lahko ključno vplivajo na potek čistilne akcije. Postopek bodo spremljali zaposleni bližnjega Krajinskega parka Sečoveljske soline, saj se prav na obrežju Jernejevega kanala nahaja zaščiteno morsko metličje. Po koncu del bo koncesionar vzpostavil prvotno stanje na brežinah in saniral morebitne poškodbe na cestišču.

Februarja za skupno mizo minister in župan

Začetek del v Jernejevem kanalu je poleg Lebna in Prohinarja spremljal še piranski župan Đenio Zadković. Pravi, da bosta z ministrom februarja sedla za skupno mizo in takrat bodo dorekli prihodnjo usodo in dinamiko reševanja problematike tega območja. Po nekaterih ocenah bi ureditev Jernejevega kanala stala najmanj tri milijone evrov, ki pa jih občina zdaj nima na voljo.

Leben se nagiba k temu, da bi upravljanje sodilo pod okrilje lokalne skupnosti. “Najprej bo treba urediti priveze, jih vzdrževati in zanje skrbeti ter izvajati nadzor, da se takšno zanemarjeno stanje ne bo več ponovilo,” napoveduje župan. V prihodnjih mesecih bodo sledili inšpekcijski nadzori nad drugimi plovili, pozneje pa beleženje vseh, ki bodo vpluli ali izpluli iz kanala. Zdaj je v kanalu 224 bark, poleti pa se ta številka približa 400 plovilom.


Najbolj brano