Državni ladjevodci v nizkem startu

Vlada je v petek zvečer sklenila pogodbo o izvajanju gospodarske javne službe pomorske pilotaže z državno družbo Kopp izobraževanje, ki sodi pod okrilje Slovenskega državnega holdinga.

Radko Malačič Foto: Tomaž Primožič/FPA
Radko Malačič Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Kdaj in kako bodo državni piloti prevzeli pilotiranje ladij v koprsko pristanišče, še ni znano, direktor družbe Kopp Radko Malačič konec tedna ni bil dosegljiv. Predvidoma naj bi se to zgodilo maja.

Kopp je v 100-odstotni državni lasti, pogodba za pilotažo se sklene za največ deset let. Uredba o gospodarski javni službi pomorske pilotaže določa tudi, da je državno podjetje Kopp edini izvajalec gospodarske javne službe na področju pomorskih dejavnosti koprskega tovornega pristanišča.

Ladjevodec

Pomorskega pilota imenujemo tudi ladjevodec, določa slovar Slovenska pomorska terminologija avtorja Roka Sorte.

To pomeni konec poslovanja zasebnega podjetja Piloti Koper v lasti Valterja Kobeje, ki je pilotiralo zadnjih 24 let. Ta družba je vložila zahtevo za presojo uredbe o izvajanju gospodarske javne službe pomorske pilotaže na ustavno sodišče s predlogom za začasno zadržanje. Vlada ustavnemu sodišču predlaga, naj Pilote Koper zavrne, sodišče pa še ni odločilo.

Razpisi za pilote

Družba Kopp je zadnja dva meseca z razpisi iskala pomorske pilote in voditelje pilotin, prav tako je razpis za prosta delovna mesta pilotov objavila tudi družba Piloti Koper.


Najbolj brano