Odločajo se o vstopu v električno prihodnost

Na mednarodni liniji Nova Gorica - Gorica bo do 20. novembra poskusno vozil električni avtobus družbe Nomago. Gre za pilotni projekt uvajanja električnih avtobusov v javni potniški promet. Občini Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba sta med prvimi v Sloveniji, ki se odločata za vstop v električno prihodnost.

Na mednarodni liniji Nova Gorica - Gorica je mogoče te dni za 1,3 
evra testirati vožnjo z električnim avtobusom. Foto: Leo Caharija
Na mednarodni liniji Nova Gorica - Gorica je mogoče te dni za 1,3 evra testirati vožnjo z električnim avtobusom. Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > “Glede na to, da kot koncesionar izvajamo javni potniški promet v Sloveniji in da v večjih mestih izvajamo tudi mestni potniški promet, se zavedamo, da moramo vlagati v razvoj, v prihodnost in okolju ter ljudem prijaznejši način prevoza,” je povedal Sandi Brataševec, glavni izvršni direktor družbe Nomago. Včeraj so električni avtobus uradno vpeljali v promet, predvsem z namenom, da tudi uporabniki spoznajo njegove prednosti. Brataševec je pojasnil še, da je za Nomago kot skupino prav Nova Gorica skupaj s sosednjo Gorico testno območje za uvajanje električnih avtobusov.

Onkraj meje že sedem let tudi na elektriko

Testni električni avtobus avstrijske skupine K-Bus, izdelan v Murski Soboti, ki ima na strehi tudi sončne celice, lahko prepelje 20 oseb, njegova avtonomija pa je 80 kilometrov. Mednarodna linija, ki povezuje obe Gorici, je dolga sedem kilometrov, v obe smeri torej 14. Ker vozi avtobus po njej petkrat na dan, pomeni to 70 kilometrov, tako da ena polnitev zadošča.

80

kilometrov avtonomije ima električni avtobus, ki te dni testno povezuje obe Gorici in lahko prepelje 20 ljudi

Nomago izvaja vožnjo po tej liniji, ki stane uporabnike 1,3 evra, skupaj z družbo APT Gorizia že od leta 2002. Letno na njej prepeljejo 60.000 potnikov. Kot je povedal direktor podjetja iz Gorice Roberto Bassanese, imajo že od leta 2011 dva električna avtobusa, ki vozita na območju Gorice in Tržiča.

Komercialne logike še ni, a kmalu bo

“Komercialne logike še ni. Z vidika stroškov se teh avtobusov še ne izplača imeti, zavedamo pa se, da je treba investirati v okolje in razvoj,” je še povedal Bassanese.

Brataševec je še pojasnil, da je pri uvedbi električnih avtobusov pomembna tudi infrastruktura, se pravi polnilnice. Ali bo testnim vožnjam sledila vpeljava električnega avtobusa v redno linijo, je odvisno tudi od razpisa za izbor koncesionarja za izvajanje javnega potniškega prometa na območju občin Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba, ki še ni zaključen. Odločitev naj bi padla prihodnje leto.


Najbolj brano