Na Rebrnicah grozita jesen in zima po polžje

Napoved Darsa, da bo vipavska hitra cesta na Rebrnicah lahko kar vso jesen in zimo delno zaprta za promet, dviguje prah. Goran Kodelja in Tadej Beočanin, zgornjevipavska župana, protestirata, v Darsu trdijo, da se zapori ne bodo mogli ogniti. Kakšna bo, ali bo prava mora, pa še ne morejo povedati.

Primorska hitra cesta na Rebrnicah Foto: STA
Primorska hitra cesta na Rebrnicah Foto: STA

REBRNICE > “Občini Vipava in Ajdovščina sta skupno naslovili protest glede zapore voznega pasu na hitri cesti med Razdrtim in Ajdovščino na upravljalca slovenskih avtocest, Dars.” Tako sta včeraj tamkajšnja župana Goran Kodelja in Tadej Beočanin zapisala v sporočilo za javnost, ki je odziv na napoved Darsa, da bi lahko bil promet na kraku vipavske hitre ceste čez klanec Rebrnice oviran še najmanj vso jesen in zimo, tako kot je bil zadnje mesece.

Se bo mar treba priporočiti bogu vetra?

Ker so naša prevozniška podjetja tudi z javnim pritiskom dosegla, da je Dars ob vipavsko hitro cesto med Razdrtim in Vipavo oziroma Ajdovščino postavil tri testna polja, na katerih bo meril, kako tovorni promet s primerno ograjo zaščititi pred burjo, so vsi po Rebrnicah že nekaj mesecev primorani voziti počasi kot tovornjaki. Oba župana v javnem pozivu omenjata celo omejitev na 40 kilometrov na uro. Delna zapora zaradi postavljanja testnih polj je namreč štiripasovnico spremenila v najslabšo možno dvopasovnico s pregrado na sredini, ki onemogoča prehitevanje. In s tem znatno povečuje možnost zastojev.

Zapora bi lahko trajala celo zimo, globoko v pomlad, ker je vse odvisno od vremena.

Toda če je poskusna protivetrna zaščita končno nameščena in bo več kilometrov dolgo zaporo mogoče odpraviti, Dars zdaj napoveduje novo nočno moro številnih voznikov. Ko bodo namreč začeli meriti učinkovitosti testnih protivetrnih ograj, bosta spet zaprta dva od štirih pasov. To je moč pričakovati od konca septembra dalje, zapora pa bi lahko trajala celo zimo, globoko v pomlad, ker je vse odvisno od vremena. Merilniki morajo meriti razmere med petimi obdobji z močno burjo, če želijo dobiti merodajne rezultate. In če bo zima taka, kot je bila zadnja, bo treba meritve ponoviti jeseni 2020. In spet uvesti zaporo ...

Drugače ne gre ...

Župana sta skupaj opozorila Dars, da bi bila taka poteza nesprejemljiva in upravljalca avtocestnega križa pozvala, naj “poišče boljše rešitve za izvajanje meritev hitrosti vetra.” Župana sta enotna, da večmesečna zapora predstavlja nevarnost za povečanje števila prometnih nesreč ali daljših zastojev. Darsu sta predlagala, naj meritve opravi brez zapiranja voznih pasov ali pa zgolj takrat, ko bo napovedana burja.

Toda kot je za Primorske novice včeraj pojasnil Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje, se meritev ne da izvesti, ne da bi zaprli vsaj en pas hitre ceste. Kako je ograja učinkovita, je treba meriti na mestu, kjer vozijo avtomobili, in ne tik ob ograji. “Merilnike bodo zato postavili na sredino vozišča na betonske nosilce,” je razložil Koler. Izvesti morajo pet uspešnih meritev, a ker so napovedi burje nezanesljive, močnega vetra ni mogoče predvideti, ni mogoče niti natančno predvideti trajanje potrebne zapore voznih pasov. Zato je možna le neprekinjena zapora.

Za zdaj še ni natančno določeno, kako bodo postavljene zapore, je dodal predstavnik Darsa. V igri naj bi bile dve različici: bodisi zapora enega pasu po vsem delu hitre ceste med prvim in tretjim poljem bodisi zapora le tistih treh krakov, kjer bodo izvajali meritve. “Elaborat zapore še ni izdelan. Smo v fazi preučevanja najbolj optimalne rešitve,” je še povedal Koler. Dars bo vse skupaj natančneje pojasnil v prihodnjih dneh.


Najbolj brano