Iz nevarnega v drago križišče

Ob navzočnosti ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek so včeraj prometu še uradno predali namenu eno večjih naložb v mrežo državnih cest na Goriškem. Gre za rondo v Gonjačah in obnovljeni krak ceste proti Kojskemu, ki sta stala več kot dva milijona evrov.

Po krožišču so včeraj zapeljali tudi starodobniki.  Foto: Ambrož Sardoč
Po krožišču so včeraj zapeljali tudi starodobniki.  Foto: Ambrož Sardoč

GONJAČE > Gradnja bi se morala zaključiti na prehodu iz lanskega v letošnje leto, a se je zavlekla v pozno pomlad in zlasti bližnjim stanovalcem parala živce. Šlo je sicer za zahteven poseg, v prvi vrsti zato, ker je bilo treba prekopati veliko brežin, nasuti veliko materiala ter urediti veliko podpornih zidov, nekatere sidrane, in kamnometov. Poleg krožišča in cestišča pa so uredili tudi pločnike, avtobusno postajališče in javno razsvetljavo ter seveda vse komunalne napeljave pod površjem.

Ob včerajšnji uradni otvoritvi pridobitve je tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek navedla nekatere številke, ki pričajo o obsežnosti naložbe. Zidov je za 560 metrov in so na nekaterih mestih visoki devet metrov, vgrajenega je bilo približno 2200 kubičnih metrov betona, kar precej je bilo sidranja. Kot je dejal direktor direkcije za infrastrukturo Damir Topolko, “je projekt dalj časa trajal tudi zaradi zidov in izkopov.” Izvedli pa so ga, ker je bilo prej tam nepregledno križišče. Vse skupaj je stalo dobra dva milijona evrov, od tega je skoraj 1,9 milijona prispevala država, slabih 135 tisočakov pa Občina Brda.

Župan Franc Mužič je spomnil, da bi krožišče gradili tudi pod Drnovkom in država zdaj obnavlja krak regionalke mimo Agrarie. “Sledilo bo urejanje križišča na Neblem in zgodilo se bo tudi, da bomo dobili obvoznico Kojskega.” Gre za zdaj makadamsko pot pod Brestjem, projekt je bil nastavljen že ob gradnji osimske ceste v Brda, ki deloma vodi po pobočju Sabotina.

Ravno na ožini sredi Kojskega pa je država pred dnevi začela večja vzdrževalna dela in del ceste zaprla za ves promet. To je med ljudmi povzročilo kar nekaj slabe volje, predvsem zaradi menda pomanjkljivega obveščanja. Da je mogoč obvoz po omenjenem makadamu mimo Brestja, naj bi cestarji z znaki nakazali šele dva dni po zapori.

Nejevolja se je sicer do danes polegla in zapora bo kmalu odpravljena (24. junija). Toda kritike so upravo Občine Brda, ki sicer ni pristojna za ta primer, saj cesta ni lokalna, prisilile, da je pojasnila objavila na svojem spletišču.

Izvajalec del, v tem primeru gre za Kolektor CPG, je tisti, ki bi o zapori in preusmeritvi prometa mora obvestiti direkcijo, prometno-informacijski center, policijo, občinsko redarstvo in pristojno inšpekcijo najmanj tri dni pred prvo postavitvijo zapore ter takoj ob vsaki njeni spremembi. Občina torej ne bi bila dolžna posebej obveščati občanov, “vendar se kot dober servis občanom čutimo odgovorne, da še dodatno obveščamo javnost o vseh, predvsem pa o tako pomembnih dogodkih,” so izpostavili na Dobrovem.


Najbolj brano