Prodaja za prihodnost

Čez tri, štiri leta bodo naša turistična podjetja, ki so v državni lasti, v boljši kondiciji in bodo prinašala višji donos, napoveduje minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek. K temu naj bi prispevalo udejanjenje nove turistične strategije. Ta določa, da bi za zdaj razdrobljeni državni turistični potencial spravili pod enotno upravljalsko taktirko in jo dali v roke SDH, izboljšali poslovanje teh družb, v končni fazi pa strategija predvideva njihovo privatizacijo. Jasno je namreč, da turizem potrebuje lastnike, ki bodo zmogli nova vlaganja.

Turistična podjetja so končno začela pobirati sadove turističnega razcveta. Še leta 2014 je slovenska turistična panoga z izjemo treh podjetij bredla po morju izgube, lani pa so vsa podjetja iz te panoge že dosegla breg.

To, da je približno 40 odstotkov turističnih podjetij pri nas v lasti države, Slovenijo res dela podobno Kubi, toda preseganje tega položaja ni edini cilj.

A še zdaleč niso na varnem. Zdaj bi morala s polno paro vlagati v razvoj, denarja za to pa nimajo dovolj, saj jih bremenijo stari dolgovi. Hoteli Bernardin so si iz zagat (začasno) pomagali tako, da so pred leti prodali hotele Metropol, prezadolženi Istrabenz je novega lastnika hotela Kempinski našel v srbskem poslovnežu Miodragu Kostiću, ki je kasneje kupil tudi hotele na hrvaški strani zaliva. A pri izbiri kupcev prodajalci niso imeli enako srečne roke. Primer hotelov Metropol, ki jih je kupila hrvaška Liburnia, kaže, da še zdaleč ni vseeno, kdo je kupec. Kadar teče voda v grlo, lahko hitro pride do neposrečene prodaje. Hotel lahko kupijo lastniki brez razvojne vizije, brez pripravljenosti za nova vlaganja, brez občutka za razvoj destinacije.

Minister Počivalšek zato nasprotuje prodajam hotelom čez noč in prisega na postopno, premišljeno privatizacijo. Za hotele, ki naj bi jih z upravljanjem z enega mesta in pod taktirko usposobljenih strokovnjakov spravili v boljšo kondicijo, si obeta večjo kupnino, a tudi lastnike, ki bodo sposobni razvijati turizem tako doma kot v tujini. Portorožu tako denimo gotovo ne bi škodila kakšna znana hotelska veriga.

To, da je približno 40 odstotkov turističnih podjetij pri nas v lasti države, Slovenijo res dela podobno Kubi, toda preseganje tega položaja ni edini cilj. S prodajami mora država podjetjem in njihovim zaposlenim zagotoviti prihodnost. To se bo tudi državi dolgoročno najbolj obrestovalo.


Preberite še


Najbolj brano