Pričakujemo tudi drugo fazo izgona

Konec oktobra lani je po zgolj 45 dnevih na novem položaju in obisku na terenu okoljski minister Jure Leben odločno napovedal, da bo naredil konec več desetletij trajajoči sramoti v Jernejevem kanalu. Ha, še eden v vrsti rešiteljev, so se namuznili mnogi, ki so enake besede slišali že neštetokrat, rezultatov pa nato ni bilo.

“Letos mineva točno 15 let, odkar se je država zavezala, da bo iz Jernejevega kanala odstranila opuščena plovila. Nedopustno in nerazumljivo je, zakaj se vse do danes to ni zgodilo. Ta opuščena plovila sodijo na smetišče in tja jih bomo tudi odpeljali. Dlakocepiti o tem, kdo je za to pristojen ali kriv, je, milo rečeno, nedostojno. Moja zaveza je, da bomo januarja 2019 že začeli z odstranjevanjem zapuščenih plovil,” je takrat izjavil Leben. Skeptiki so staknili glave in modrovali, kakšne izgovore bo našel, ko bo napočil čas in bo treba izpolniti obljubo. Optimisti so v njem prepoznali človeka, ki bo kos nalogi.

Domačini se sprašujejo, ali bi država takšno početje res dopustila tudi ob Ljubljanici ali na Blejskem jezeru.

In prav so imeli. Leben je danes prešel od besed k dejanjem. Območje so s svojo mehanizacijo zasedli delavci koncesionarja VGP Drava Ptuj, ki bodo iz kanala odstranili več kot deset potopljenih, nasedlih in razpadajočih bark, za katere ni znano, kdo so njihovi lastniki. Morska čistilna akcija bo državni proračun olajšala za vsaj 100.000 evrov in kdor poreče, da je bil denar vržen v smeti, ima deloma prav. Zapuščena plovila so večinoma poškodovana, uničena, skratka, neplovna. In imajo status odpadka, ki ga bodo razgradili na odlagališču v sosednji Avstriji, ker doma pač tovrstne deponije ne premoremo.

Toda poglejmo zdaj raje širši kontekst. Držimo pesti, da bo šlo vse po načrtih in se bodo pod Lebnovo taktirko kmalu lotili še najtršega oreha - izgona menda približno 300 nezakonito privezanih plovil. Nedopustna anarhija, ki je nihče od njegovih predhodnikov do zdaj ni hotel ali ni zmogel prekiniti, je razmere v Jernejevem kanalu prignala do roba sprejemljivega. Domačini so odgovorne že neštetokrat opozorili, kako se na barkah že ob prvih toplejših dnevih začnejo vrstiti zasebne zabave, mnogi imajo na njih že desetletja brezplačne počitnice, lastniki plovil na črno gradijo pomole ... Sprašujejo, ali bi država takšno početje res dopustila tudi ob Ljubljanici ali na Blejskem jezeru. Seveda ne bi, zato ni nobenega razloga, da bi bil Jernejev kanal izjema!


Preberite še


Najbolj brano