Pred štirimesečno politično parado

Čez 127 dni bodo volitve - še ene v tej “sezoni”, stisnjene med parlamentarne in evropske maja prihodnje leto.

Vsakokratne volitve so pomembne, a so lokalne za posameznika nemara najpomembnejše. Šole, vrtci, kulturni in zdravstveni domovi, športni objekti, knjižnice ... vse to ureja lokalna oblast. Cirkusa je okrog lokalnih volitev sicer manj kot okrog predsedniških ali parlamentarnih, za kar obstajajo dobri in lahko razložljivi razlogi. Denimo ta, da na njih pogosto nastopajo posamezniki, ki so v svojem okolju lahko popolni zvezdniki, vendar je njihov vpliv omejen na to okolje.

Pričakujemo parado obljub, pospremljeno z “glasbo” gradbene mehanizacije. Novi uspehi na gradbiščih so pač še kar priljubljeno sredstvo političnega marketinga.

Kratko preverjanje med glavnimi političnimi strankami oziroma listami kaže, da velikih priprav na volitve še ni. Poteka preračunavanje, kaj bi se komu najbolj izplačalo, parlamentarne stranke iščejo kandidate, saj si ne morejo privoščiti, da na terenu ne bi imeli svojih kandidatov. Kajti, saj veste, vsaka ima na pretek najboljših kadrov in podobno.

V občinah, kjer bodo s precej možnosti za uspeh kandidirali dosedanji župani, ne gre pričakovati spremembe smeri, saj bodo gotovo nadaljevali dosedanjo politiko.

Če ponovno zmagajo “večni” pivški Smrdelj, sežanski Terčon, koprski Popovič ali briški Mužič - zakaj menjati politiko, ki zagotavlja uspeh? Zato bo bolj zanimivo spremljati, kaj se bo dogajalo tam, kjer bodo župani novi. Izzivov jim ne bo manjkalo.

Nov prvi Pirančan, denimo, bo moral okrepiti odnose s turističnim gospodarstvom in v mandatu ali dveh začrtati premočrtno smer turističnega razvoja občine. Novi izolski župan bo moral mesto spraviti v nov razvojni cikel, saj je zadnja leta bolj ali manj spalo. Če se za kandidaturo ne bo odločil še eden od “večnih”, Vipavec Ivan Princes, bo novi župan prišel na položaj, ki ga je predhodnik v seriji dosedanjih mandatov odločilno zaznamoval. Razvoj bo moral zastaviti po svojih idejah. In tako naprej.

V prihodnjih štirih mesecih lahko pričakujemo parado obljub, pospremljeno z “glasbo” gradbene mehanizacije. Je pač tako, da so novi delovni uspehi na gradbiščih še vedno priljubljeno sredstvo političnega marketinga. Od posameznika je odvisno, ali se bo pustil kupiti ali ne.


Preberite še


Najbolj brano