Najboljša med slabšimi izbirami

Se še spomnite, kako je DUTB pred poletno sezono leta 2015 vse šokirala z napovedjo, da bo terjatve, ki jih ima do vrste hotelov, pretvorila v kapital in oblikovala mega turistični holding? Niz hotelov, tudi portoroških, bi združili pod eno streho, z drugačnim upravljanjem povečali učinkovitost in jih potem, seveda vredne več, prodali strateškemu partnerju. No, ideja o državnem turističnem holdingu je bolj ali manj ostala na papirju, k temu je poleg upora vodstev nekaterih hotelov nemalo prispevalo tudi dejstvo, da je DUTB kmalu zatem zapustil Torbjörn Mansson, glavni izvršni direktor slabe banke in oče te zamisli.

A ideja je tudi po treh letih še živa, malce predrugačena se, kot kaže, pomika proti cilju. Tokrat ne na horuk, ampak korak za korakom, zamenjali so se tudi (državni) akterji.

Najhujša nevarnost, ki preti portoroškemu turizmu, je - da se ne bo zgodilo nič.

Sava, ki je po novem 38-odstotna lastnica Hotelov Bernardin, je objavila prevzemno ponudbo za to obalno turistično podjetje. To ji je omogočila nedavna skoraj petmilijonska dokapitalizacija, pri kateri je sodelovala tudi država. Hoteli Bernardin so namreč v okviru državne turistične strategije opredeljeni kot družba, ki naj bi postala del turistične divizije pod okriljem SDH.

Povezovanje v turizmu podpirajo v portoroškem turističnem združenju, saj upajo, da bo rojstvo močnejšega akterja pospešilo naložbe, ki jih portoroški turizem potrebuje.

Portorož je po nočitvah še vedno številka ena v Sloveniji, vendar pa je kot destinacija nedvomno zaspal. Nič čudnega, zaradi grehov iz preteklosti so imele hotelske družbe pri naložbah še do nedavnega zvezane roke. Istrabenz Turizem je tako šele lani prenovil hotel Slovenijo, Hoteli Bernardin pa so konec lanskega leta prekinili večletni naložbeni post in končno prenovili sobe v svojem petzvezdičnem hotelu.

Nasprotniki ideje o turistični diviziji poudarjajo, da se bo v njej utopilo zdravo tekmovanje, v katerem se je svojčas “brusila” ponudba portoroških hotelirjev. Morda res, toda v danih razmerah se to zdi še najboljša med slabšimi rešitvami, ki so na voljo. Seveda, idealno bi bilo, če bi imeli turistična podjetja z raznovrstnimi (strateškimi) lastniki, razpršena po vsej državi, ki bi se z vrhunsko ponudbo “tepla” za goste.

Toda najhujša nevarnost, ki preti portoroškemu turizmu, je - da se ne bo zgodilo nič. To bi bila nedvomno najslabša med slabimi možnostmi.


Preberite še


Najbolj brano