Med všečnostjo in nujnimi ukrepi

Ko se naključni obiskovalec na sončen in topel dan sprehodi pod arkadami novogoriške mestne hiše, mu v oči takoj pade število tam parkiranih koles. Saj ne, da jih je toliko kot, denimo, kje na Nizozemskem, a vendar se zdi, da se kar precej ljudi po mestu prevaža s kolesom. Kar je pohvalno. A le nekaj deset metrov naprej, ob bližnji magistrali in okolici, ni moč spregledati bistveno večje gneče avtomobilov, kar pokvari spodbuden vtis.

Trajnostna mobilnost se komu morda še vedno zdi puhlica, ki je priročna, da bi bili všečni in v trendu. V resnici pa je bolj ali manj edina alternativa. Ni presenečenje, da novogoriški župan med prednostne naloge uvršča urejanje kolesarskih stez, ne le v mestu, pač pa tudi kot povezavo s primestnimi naselji in na podeželju. S tem sovpada tudi projekt občine, da z regijsko razvojno agencijo postavi osem postaj za izposojo koles in jih v prihodnosti nadgradi z dodatnimi postajami in čezmejno izposojo. Slednjo so sicer pred leti že poskusili izpeljati, a je zaradi italijanskega partnerja klavrno propadla.

Trajnostna mobilnost, ni samo nekaj koles, par stez, brezplačen avtobus, nato pa si lahko čestitamo, svoje smo opravili.

Če se kaj ne bo zalomilo, se bo mogoče poleti po opravkih že voziti z izposojenimi kolesi od Solkana, prek centra Nove Gorice do Rožne Doline. In kasneje vsaj še do Šempetra in sosednje Gorice. Pa bo zaradi tega kaj manj avtomobilov po mestu in bo zrak čistejši? Odvisno. Izposoja koles, sploh če bodo po vzoru sistema BicikeLJ za krajše poti brezplačna, je potreben, a šele prvi korak. Podoben je brezplačnim mestnim avtobusom, ki so jih med Novo Gorico in Šempetrom uvedli že leta 2006. In se z njimi upravičeno pohvalili. A avtomobilov na cestah ni nič manj, saj se z avtobusi večinoma bolj ali manj vozijo tisti, ki bi se, tudi če bi bili plačljivi.

Trajnostna mobilnost, ki jo izdatno financira tudi EU, ni samo nekaj koles, par novih stez, brezplačen avtobus, nato pa si lahko čestitamo, svoje smo opravili. Je niz med seboj tesno prepletenih ukrepov, ne vedno priljubljenih. Kot to velja za brezplačne mestne avtobuse, bo izposoja mestnih koles dala rezultate, če bodo na občini sočasno uredili in izvajali režim parkiranja, ki ne bo spodbujal uporabe avtomobila. Zato se morajo odločiti, ali želijo biti le všečni ali pa se bodo sistematično lotili težav. Sodeč po tem, kar napoveduje, je župan naklonjen slednjemu. Če misli resno, ne bo prostora za polovičarstvo.


Preberite še


Najbolj brano