Manj je več tudi v turizmu

Na Hrvaškem je po govoricah in pričevanjih cene letos poleti odneslo v nebo. Če gre verjeti vsemu slišanemu in zapisanemu, ponekod v lokalih zaračunajo tudi vodo za pse, pogrinjek na neugledni, plastični mizi, dodatek za senco in podobno. Po neuradnih podatkih naj bi po letih debelih krav v hotelih, kampih in pri zasebnikih na Hrvaškem letos tudi zaradi vsakoletnega dviganja cen za storitve beležili nekoliko slabši obisk. Pričanja iz prve roke pa pravijo, da je jadranska obala polna turistov, ki jih niti zgoraj omenjeno ne ustavi.

V nekaterih naših turističnih agencijah zaznavajo rahel upad povpraševanja po počitnicah na Hrvaškem. Ljudje se znova odločajo za destinacije, ki so bile zaradi terorističnih napadov na črni listi. V ponudbi sta z debelejšimi črkami spet Tunizija in Turčija, letos gredo za med cenovno zelo ugodne počitnice v Egiptu, Grčija je znova aktualna že nekaj let,

Zato je tudi v turizmu potrebno iskanje prave meje med preveč zasoljenimi cenami in prepoceni prodajanjem svojih danosti.

Pretiran dvig cen ima lahko negativen učinek, tako kot prevelik naval obiskovalcev. S tem se zadnja leta soočajo v Posočju, kjer je na vrhuncu sezone, v prvi polovici avgusta, toliko ljudi, da jih obstoječa infrastruktura ne požre. To pa pri gostih, tako kot prenapihnjene cene, ustvarja negativen vtis in jih odvrača od ponovnega obiska.

Zato je tudi v turizmu potrebno iskanje prave meje med preveč zasoljenimi cenami in prepoceni prodajanjem svojih danosti, predvsem pa postopnost. Če govorimo o Sloveniji, ki je vsaj za zdaj še zeleni biser, in znotraj te o Primorski, od morja do gora, je bistvenega pomena tudi ohranjanja neokrnjene narave, ki je imamo hvala bogu še dovolj, a ne preveč.

Betoniranje plaž, postavljanje mobilnih hišic za vsak ovinek, asfaltiranje cest do najbolj zakotnih lokacij, omogočanje dostopnosti za vsako ceno in posledično nabijanje cen obiskovalcem, ki ne zadihajo z okoljem, v katerem so, to ni to.

Tudi v turizmu marsikdo še vedno sanja o hitrem zaslužku in rasti, ki je imperativ v gospodarstvu, a prava pot je v filozofiji “manj je več”, v počasnih, dobro pretehtanih korakih, ne v prehitevanju. To, da je letošnja turistična sezona na Primorskem kar se zasedenosti kapacitet in obiska tiče na lanski ravni in ne deset odstotkov nad lansko, je treba razumeti kot uspeh.


Preberite še


Najbolj brano