Dovolj jim je ignorance

V zadnjih dneh smo bili v ilirskobistriški in hrpeljsko-kozinski občini priča kar štirim protestom krajanov, ki so z zaustavitvami prometa opozorili na nevzdržno življenje ob prometno močno preobremenjenih cestah. Njihov namen je bil, da bi bili v Ljubljani končno slišani, a za zdaj ne od ministrstva ne od direkcije niso dobili nobenega odziva.

Še bolj žalostno pa je, da (še) ni bilo jasnega glasu podpore niti od občin, ki bi se morale odločneje in skupaj zavzeti za interese svojih občanov, ne pa previdno ali preračunljivo molčati, nemara zato, da ne bi ostale brez državnega (so)financiranja kakšnega pločnika, krožišča ... Naložbe, ki prispevajo k vsaj delnemu izboljšanju prometne varnosti na teh cestah, so seveda dobrodošle, a temeljnega problema ne rešujejo - to je preveč tranzita, ki ga je treba speljati ven iz vasi. Dokler prebivalci Jelšan, Podgrada, Topolca in Obrova, ki se jim bodo verjetno pridružili še drugi, ne bodo dobili zagotovil, da se bo problematiko začelo resno reševati - pa ne le s prerazporejanjem prometa na več cest -, bodo zato proteste le še stopnjevali. Ker jim je v vseh teh letih praznih obljub države na eni strani in hitrega povečevanja tranzitnega prometa na drugi potrpljenja dokončno zmanjkalo.

In če je ovira nedorečenost trase v severne delu, naj država avtocesto začne graditi vsaj v južnem – od Jelšan do Ribnice.

Glede na to, da glavni cesti na tem območju, ki potekata s Kozine oziroma iz Postojne proti Hrvaški, naraščajočemu prometu nista več kos, je edina logična rešitev pospešitev gradnje avtoceste od Jelšan proti Postojni. Ta pa se odmika že 20 let in glede na zadnje načrte jo želi država, sklicujoč se tudi na vprašljivo ekonomsko upravičenost, odmakniti še za naslednjih toliko. A je očitno ne bo mogla. Vsaj če bo zdravje, varnost in kakovost življenja svojih ljudi postavila na prvo mesto. In če je ovira nedorečenost trase v severnem delu, naj avtocesto začne graditi vsaj v južnem - od Jelšan do Ribnice. Težave vsaj omenjenih vasi bodo s tem rešene.

Do takrat pa bi veljalo proučiti tudi možnosti za prepoved tranzitnega tovornega prometa oziroma njegovo preusmeritev na obstoječe avtoceste. To bi sicer resda poseglo tudi v mednarodne prometne tokove in pomenilo neželeno dodatno obremenitev primorske avtoceste, a Darsu bi prineslo tudi dodatne cestnine, ki bi pri gradnji nove avtoceste zagotovo prišle prav.


Preberite še


Najbolj brano