Avtocestna (ne)normalnost

Avtoceste so nikoli dokončani projekti. Ko se ena dela končajo, so že nujna druga. To je z varnostnega vidika tudi prav, saj takšni objekti, z vsemi viadukti in predori vred, terjajo stalno vzdrževanje. Spomnimo se, kaj se je pred nekaj meseci zgodilo v italijanski Genovi, ko se je zrušil dotrajani viadukt in odnesel 40 življenj.

V tej luči predvideni skorajšnji začetek gradnje pilotne stene na plazovitem območju med viaduktoma Podgrič in Barnica na vipavski hitri cesti zmanjšuje možnost nepredvidenih dogodkov. Resnici na ljubo pa je bilo že ob sami umestitvi trase jasno, da teren ni najbolj primeren za takšen objekt. Ne samo zaradi možnega plazenja, ampak tudi zaradi močne burje, ki pogosto omejuje in celo onemogoča normalen pretok prometa na tem odseku.

Voznik, ki plača cestnino, v kakršnikoli obliki že, pričakuje normalne vozne razmere in možnost vožnje z normalno hitrostjo.

Toda protivetrna zaščita, o kateri se vnemajo razprave že vse od odprtja hitre ceste prek Rebrnic, je še v povojih. Če bo šlo vse po sreči, bodo prihodnje leto postavili testna polja. Šele ko bodo znani rezultati, bi morda (ni pa nujno!) lahko sledil razpis za celotno protivetrno zaščito. To lahko traja še nekaj let - in še prav toliko vetrovnih sezon. Takšno je breme preteklih ravnanj in veljavne zakonodaje, ki hitrih in učinkovitih rešitev ne omogoča. Slavnostno rezanje trakov na otvoritvah, žal, ni nobena garancija, da se bodo vozniki po novih avtocestnih odsekih vsaj nekaj let vozili neovirano in brez težav.

V teh dneh Dars na primorskih avtocestah za letošnje leto končuje projekt rušenja cestninskih postaj, kar je posledica uvedbe elektronskega cestninjenja za težka vozila. V prihodnjem letu bosta “padla” še Videž in Bazara. S tem Dars odpravlja nepotrebne ovire in povečuje pretočnost prometa, ki je bila v letošnjem letu zaradi večjih del včasih že na kritični ravni.

Voznik, ki plača cestnino, v kakršnikoli obliki že, pričakuje normalne vozne razmere in možnost vožnje z normalno hitrostjo. V zadnjih dveh turističnih sezonah, ob obnovitvenih delih ter izjemno povečanem potniškem in tovornem prometu, so bile razmere na primorski avtocesti za voznike bolj ali manj neznosne. Upamo si trditi, da bodo že ob prvem snegu spet podobne. Le da takrat ne bodo kriva gradbena dela, pač pa na zimske razmere povsem nepripravljeni vozniki in vozila, ki jih ne bo nihče ustavil pravočasno.


Preberite še


Najbolj brano