V novi sezoni DSS bo zazvenelo 46 novih skladb slovenskih skladateljev

V novi sezoni Društva slovenskih skladateljev (DSS) bo na osmih glasbenih dogodkih v sklopu Koncertnega ateljeja, Noči slovenskih skladateljev in na koncertu Slovenski skladatelji mladim krstno zazvenelo 46 solističnih, komornih, zborovskih in simfoničnih skladb slovenskih skladateljev. Sezona bo ponudila še pogovorne večere in okroglo mizo.

 Foto: Facebook/DSS
Foto: Facebook/DSS

LJUBLJANA > Sezono bodo začeli v nedeljo, 16. septembra, ko bo v sodelovanju s Slovensko filharmonijo na sporedu prvi koncert iz cikla Koncertni atelje. Pod taktirko Gregorja Klančiča bodo nastopili Zbor Slovenske filharmonije, Trobilni ansambel Slovenske filharmonije in Filharmonični tolkalni ansambel.

Koncert, uvrščen v Vokalni abonma Zbora Slovenske filharmonije, bo v znamenju stote obletnice konca prve svetovne vojne, a čeprav je tema po dirigentovih besedah moreča, bo za pozitivo poskrbela raznolika glasba. Kot je pojasnil na današnji novinarski konferenci, se bo zbor najprej predstavil sam s tremi a capella skladbami, nato bodo na vrsti glasbeniki. Koncert bo začela Omama krvi za mešani zbor Katarine Pustinek Rakar, sklenila pa skladba Tomaža Habeta Jemal jih je dan in jemala jih je noč za mešani zbor, trobilni kvintet in tolkala.

Klančič je poudaril, da ga je pri sestavljanju programa vodila težnja “čim bolj prodreti v samo vsebino glasbe”, da je poskušal sprva razumeti prvotno idejo skladateljev, preden so skladbe prelili na papir. To pa je stalnica njegovega dela: “Poskušam zreti izza notnega zapisa”.

Koncertni atelje že več let umetniško oblikuje Nina Šenk. Kot je povedala, so letos zaradi manj denarja pripravili koncert manj, naključje pa je hotelo, da bodo na ostalih štirih koncertih iz cikla v glavni vlogi trii. Vedno je zagovarjala dejstvo, da morajo biti koncerti raznoliki, z različnimi zasedbami, a izkazalo se je, da so trio zasedbe dobro izhodišče. Ne bo slišati le skladb za trio, ampak tudi za duo in solistične skladbe, je pojasnila skladateljica, ki bo pred koncerti vodila tudi pogovore z avtorji in izvajalci, kar je letošnja novost.

Koncertni atelje bodo dopolnili koncerti 27. novembra, 6. marca, 8. aprila, ta bo potekal v sodelovanju s Festivalom Ljubljana oziroma 34. Slovenskimi glasbenimi dnevi, in 15. maja. Na programu bo tako kot vselej kakšna starejša slovenska skladba, ki je v arhivu ali pa še ne, in kakšna tuja skladba, kot je večkrat izvajana Cassandra's Dream Song za flavto solo Briana Ferneyhougha.

V sklopu Slovenskih glasbenih dnevov bo 7. aprila tudi prvi od dveh koncertov Noči slovenskih skladateljev, ki mu bo 31. maja sledil še koncert v sodelovanju z Zavodom za šport, kulturo, turizem in mladino Novo mesto ter Mestno občino Novo mesto. Umetniško ju je oblikoval Črt Sojar Voglar.

V sodelovanju s Slovensko filharmonijo in Zvezo glasbene mladine Slovenije bo 7. februarja na sporedu vsakoletni koncert Slovenski skladatelji mladim, ki poskuša sodobno slovensko glasbo približati mladim poslušalcem. Orkestru Slovenske filharmonije bo dirigiral Slaven Kulenović, dogodek bo moderiral Jure Ivanušič.

Tradicija prav tako narekuje cikel Pogovori s skladatelji. Prvi bo 12. oktobra s skladateljico Brino Zupančič, imena gostov in datumi ostalih štirih pogovornih večerov iz cikla pa bodo znani naknadno.

Sezono bo zaznamovala tudi okrogla miza, ki jo 7. novembra pripravljajo v sodelovanju s Slovenskim muzikološkim društvom, Filozofsko fakulteto, Akademijo za glasbo, Zvezo Glasbene mladine Slovenije in Glasbeno matico Ljubljana. Na njej bodo razpravljali o glasbi v primežu kulturne politike.


Najbolj brano