Jazz Cerkno: odlično vzdušje ob pisani glasbi

“Jazz za vse, vsi za jazz” je moto festivala Jazz Cerkno, ki je v svoji 23. različici skupaj s pestro paleto glasbenikov vsega sveta med četrtkom in soboto izpolnil pričakovanja mednarodno prav tako raznorodnega občinstva. Pisana glasba, največkrat improvizirana, je bila plod sodelovanja sorodno mislečih ustvarjalcev novovalovskega jazza.

Kaze, japonsko-francoski kvartet, je po odisejadi na poti do 
Cerknega navdušil z odličnim nastopom. Foto: Saša Dragoš
Kaze, japonsko-francoski kvartet, je po odisejadi na poti do Cerknega navdušil z odličnim nastopom. Foto: Saša Dragoš

CERKNO > “Vredno je biti med vami. V prelepem, čistem kraju ob reki,” se je slavna japonska pianistka Stoko Fuji po koncertu občinstvu zahvalila za bučen aplavz njenemu sestavu Kaze. Ko so glasbeniki premagali 11-urno prometno odisejado po odpovedanem letu iz Krakova v Cerkno, so na odru dali od sebe vse, do zadnje potne srage. Podobno kot drugih devet, bolj spočitih orkestrov, ki so na 23. festivalu s sodelovanjem sorodno mislečih muzikantov različnih narodnosti pričarali pestro paleto raznolike glasbe.

Od svobodnega jazza do partizanske pesmi

Inovativni Kaze naj bi v petek odprli drugi festivalski dan kvartetov, a je zaradi prometne zmede uvod pripadel bobnarju Zlatku Kaučiču. Z angleško-francosko-špansko navezo saksofonista Evana Parkerja, kontrabasistke Joëlle Leandere in pianista Agustijem Fernandezom je pričaral mojstrsko improvizirano igro neštetih preobratov.

Parker je zaključil tudi koncert tretje zasedbe Chicago Undergraund, ki je pogumno nizala improvizirane skladbe, Rob Mazurek iz tega sestava pa je z nebeško zvenečo malo trobento v četrtek dopolnil angažiran koncert z eno samo enourno skladbo, ki jo je odigral Free stellar Trio slovenskega saksofonista Ceneta Resnika.

Uvod v festival je s sprehajanjem med jazzom, elektroniko in rockovskimi ritmi pripadel avstrijskemu sestavu Orchester 33 1/3, ki je navdušil v družbi slovenske violinistke Ane Kravanja. Vodja orkestra, saksofonist Christof Kurzman, je za zaključek koncerta s slovensko pevko Ireno Z. Tomažin odpel še partizansko Na oknu glej obrazek bled. Hrvaška zasedba Franz Kafka je prvi koncertni večer zaokrožila bolj rockovsko.

“To je festival sodelovanja. Ne samo med glasbeniki, ki podobno razmišljajo, a živijo daleč vsaksebi, pač pa tudi sodelovanja z občinstvom, s Cerknim, z dediščino Cerkljanske. Vse to in gostoljubje, glasbeniki in obiskovalci, poudarjajo kot največjo odliko našega festivala,” sta bili soglasni soorganizatorki festivala Monika Cvek in Tjaša Jurman.

Sobota je postregla s kar petimi koncerti. Dopoldne so glavni oder napolnili otroci, udeleženci delavnice, naslovljene Gongi, pojoče slede itd. “V ustvarjanju je uživalo 15 otrok in njihov zaključni koncert je bil fantastičen,” je ocenila domača glasbena pedagoginja Vanja Lampič. Občinstvo se je prepričalo, da sta mentorja Boštjan Gombač in Brane Skubic opravila odlično delo, prav tako pa mentorji drugih delavnic.

Uvodna inštalacija zvočnega safarija med cerkljansko dediščino mentorja Boštjana Perovška obeta zanimivo nadaljevanje. Več kot enourna skladba mnogoterih ritmov in melodij, ki jo je pet mladih glasbenikov s komponistom Mihom Gotarjem in mentorjem Drejem Hočevarjem odigralo po solo koncertu Japonke Satoku Fuji, bo po delavnici Mladi raziskovalci Cerknemu ostala za vedno.

Malo mesto, pa tako velik festival

Uvod v zaključni večer je pripadel v New Yorku delujočemu saksofonistu Igorju Lumpertu z zasedbo Innertextures. Predstavili so poživljajoč album 11. Večer sta zaključila desetčlanski nizozemski ICP orkester z raznotero glasbo, od bluesa do jazza, in italijanski Roots Magic z zmesjo strastne in otožne glasbe.

Občinstvo ni varčevalo s pohvalami in mnenji, da gre za vse večji festival v majhnem Cerknem. “Vzdušje je res fantastično. To je največja nagrada za nas,” je bil vesel tudi vodja festivala Simon Kenda.


Najbolj brano