Psihoterapija brez epiloga

Če ste pogrešali Benedicta Cumberbatcha v vlogi vihravega, inteligentnega in ciničnega ljudomrznika (Sherlock Holmes), je najnovejša televizijska miniserija HBO-ja Patrick Melrose pravšnja izbira, le da se tokrat Cumberbatch ne ubada z najbolj zagonetnimi detektivskimi primeri, ampak s celjenjem družinskih travm in zdravljenjem odvisnosti od drog in alkohola.

Benedict Cumberbatch tokrat blesti v vlogi travmatiziranega 
odvisnika od drog in alkohola.
Benedict Cumberbatch tokrat blesti v vlogi travmatiziranega odvisnika od drog in alkohola. 

Prvi del petdelne nadaljevanke dokaj spominja na neverjetne mamilarske avanture Sherlocka Holmesa, vloge, s katero je Benedict Cumberbatch najbolje dokazal svoj neverjetni igralski talent v upodabljanju zelo nekonvencionalnih, čudaških in zadetih likov. A Cumberbatchevo sherlockovsko odbitost v prvi epizodi režiser Edward Berger križa še z elementi Strahu in groze v Las Vegasu in končni rezultat je neprepričljiva kakofonija. Zmedo in slab priokus popravi drugi del, ko zaplavamo v bolj melodramatične vode in začnemo počasi spoznavati družinsko ozadje Patricka Melrosa ter vzroke za neverjetno sovraštvo do očeta.

Travmatično otroštvo

Patrick je edini sin jedkega snoba Davida Melrosa ter bajne bogatašinje in dobrotnice Eleanor. Poletja v otroštvu je Patrick z družino običajno preživljal na čudovitem posestvu v francoski Provansi, a idilična lokacija v objemu zelenja mlademu Patricku ni predstavljala nikakršne sprostitve. To je bil čas, ko je oče imel časa na pretek, da je nadzoroval najmanjše premike svojega sina in žene ter ju teroriziral s svojimi muhami. A kmalu se izkaže, da mladi Patrick ni bil samo žrtev psihične zlorabe, ampak tudi spolne. “Nemočna” in prestrašena mati pa si je oči zatiskala s hektolitri alkohola in antidepresivi.

Satira na račun britanske aristokracije

Čeprav se osrednja zgodba vrti okoli celjenja te nikoli zaceljene rane, miniserija Patrick Melrose nastavi zelo kritično ogledalo tudi britanski izvotljeni aristokraciji in njenim povzpetnikom. Postreže namreč z vrsto ceremonij, v katerih pokaže, da je britanska aristokracija že zdavnaj preživeta in se ukvarja zgolj sama s seboj, Patrickov najboljši prijatelj pa postreže s pronicljivo, satirično izjavo, da so to še edini marksisti na svetu, saj verjamejo, da šteje samo razred. Zanimiva je tudi časovna perspektiva, ki jo ubere avtor serije David Nicholls, in sicer skačemo od leta 1982 v leto 1967, nato se znajdemo v 90. letih, od koder se preselimo v leto 2003 in zaključimo v letu 2005. V vsakem obdobju pa se Patrick ukvarja z demoni odvisnosti in večnega vračanja k izvoru svoje travme - očetovim spolnim in psihičnim zlorabam, ki mu preprečujejo zaživeti običajno življenje. Poleg bravuroznega Cumberbathca v glavnih vlogah srečamo tudi odličnega Huga Weawinga (Matrica in Gospodar prstanov) kot tiranskega očeta ter izjemno Jennifer Jason Leigh, ki je zelo čutno odigrala Patrickovo mater. To je sicer že druga HBO-jeva serija v zadnjih mesecih, ki se ukvarja z bliščem in bedo bogataškega stanu, po Patricku Melrosu si lahko ogledate še dramo Nasledstvo.


Najbolj brano