Pred Bondom še skok v svet psihofarmacevtskih preizkusov

V minulih dneh je odjeknila vest, da bo prvič v zgodovini Jamesa Bonda za režijo poprijel Američan, Cary Joji Fukunaga. Režiser, ki ima sicer japonsko-švedske korenine, je nase najbolj opozoril z izjemno režijo najbolj odmevne televizijske nadaljevanke zadnjih desetih let - prve sezone Pravega detektiva. S čim pa se je Fukunaga ogreval pred režijo Jamesa Bonda? Z nečim popolnoma drugačnim, tudi glede na svoj dosedanji opus.

Jonah Hill in Emma Stone sta glavna (anti)junaka v najnovejši Netflixovi seriji Maniac.
Jonah Hill in Emma Stone sta glavna (anti)junaka v najnovejši Netflixovi seriji Maniac. 

V svojem celovečernem prvencu Brez imena se je lotil zgodbe o dekletu iz Hondurasa, ki se skuša pretihotapiti v ZDA, v naslednjem zajadra v drugačne vode in ustvari predelavo zgodovinskega romantičnega romana Jane Eyre Charlotte Brontë, v tretjem filmu Beasts of No Nation pa se poda v vode vojne drame v Gani. Pred tem filmom se Fukunaga proslavi tudi v svetu televizijskih serij. Pravi detektiv poleg intrigantne zgodbe Nica Pizzolatta brez Fukunagove gladke režije ne bi imel tako izjemnega učinka. Ta je za režijo prejel tudi televizijskega oskarja, emmyja.

Ameriška različica norveške nadaljevanke

Njegov najnovejši izdelek ponovno precej izstopa. Lotil se je namreč rimejka norveške nadaljevanke Maniac in ustvaril nekakšno mešanico distopičnega sveta Terryja Gilliama in televizijske nadaljevanke Legion.

Ameriška različica, ki je nastala pod okriljem Netflixa, je svojo premiero doživela 21. septembra in govori o dveh osamljenih in izgubljenih dušah, ki se odločita sodelovati v precej skrivnostnem preizkusu v psihofarmacevtskem podjetju Neberdine. V glavnih vlogah nastopata Emma Stone kot Anne, odvisnica od psihofarmacevtskih tablet, s katerimi skuša zapolniti izgubo ljubljene sestre in pozabiti na težak odnos z materjo. Skorajda do nerazpoznavnosti shujšani Jonah Hill igra Owena, sina bogate newyorške družine, ki trpi za shizofrenijo. Njuni poti se združita v omenjenem podjetju in kasneje še njuni možgani.

Odlična Emma Stone

V stranskih vlogah blestita čustveno zadrta Justin T. Mantleray (Justin Theroux) in Azumi Fujita (Sonoya Mizuno) kot vodji raziskave, ki pa jima ju njun “otrok”, superračunalnik G.R.T.A., pošteno zagode. Annie in Owen s preostalimi poskusnimi zajčki, med katerimi je kar nekaj takih, ki to počno zgolj zaradi denarja, odplujeta v svoje sanjske svetove, kjer postopno skušata priti do dna svojim travmatiziranim osebnostim. Tu pa se začne najboljši del, saj se gledalec iz epizode v epizodo potopi najprej v 80. leta (med najbolj zabavnimi deli), nato se v naslednji znajde v 40. letih, kasneje pa še v veliko bolj davni preteklosti ... Emma Stone se z lahkoto prelevi v vihravo medicinsko sestro v 80. letih, ki se s Hillom zaplete s sumljivimi prodajalci krzna, v femme fatale v 40. letih ali v “elfinjo”, za katero se zdi, da je ubežala iz sage Gospodarja prstanov. Hill, sicer veliko bolj domač v komedijantskih vodah, je presenetljivo zelo prepričljiv v upodobitvi odtujenega resnobnega depresivneža.

Maniac, ki v svojem distopičnem pejsažu veliko dolguje Brazilu Terryja Gilliama, je zaradi še ene osrednje vloge - superračunalnika G.R.T.A. - tudi simpatičen poklon Halu 9000 iz Kubrickove Odiseje v vesolju.

Najnovejša Netflixova serija sicer utegne biti za marsikoga trd oreh predvsem zaradi precej raztreščenega uvajanja v zgodbo in umeščanja zahtevnejših tem umetne inteligence, strojne empatije in prekomerne porabe antidepresivov. A ne gre obupati, saj ponuja tudi veliko posrečenih in zelo sproščenih črno-humornih vložkov.


Najbolj brano