Kdo smo, če ne moremo zaščititi svojih otrok?

Ta naslov je tudi rdeča nit najnovejšega letošnjega kino hita Tiho mesto, kar pa je dokaj presenetljivo, saj gre za žanr grozljivke, ki kino konzumentom običajno ne gre tako v slast kot komedije ali akcijski filmi.

Tiho mesto je tretji najdonosnejši film iz žanra grozljivk po Tistem 
in Paranormalnem 3.
Tiho mesto je tretji najdonosnejši film iz žanra grozljivk po Tistem in Paranormalnem 3.  

Zanimivo je, da sta v glavnih vlogah zakoncev, ki skušata na vsak način zaščititi svoje otroke pred slepimi pošastmi, skrajno občutljivimi na zvok, resnična mož in žena - John Krasinski in Emily Blunt. Za nameček se Krasinski še podpisuje pod režijo in scenarij, ko sta se lotila snemanja, pa se jima je rodil še drugi otrok. Osrednji okvir zgodbe - zavarovati lastno družino pred prežečo pošastjo - je zaradi omenjenih dejstev še bolj senzibiliziran, a Krasinski, namesto da bi se držal recepta manj je več, začne skorajda takoj pretiravati.

Po odlični uverturi, v kateri pokaže, kako se je družina v približno letu dni navadila živeti skoraj neslišno, hitro ugotovimo, da je Bluntova noseča. Če je osnovni leitmotiv zgodbe, kdo smo, če ne moremo zaščititi svojih otrok, je naslednje logično vprašanje, kako sta lahko tako neodgovorna in spočneta otroka v teh skrajno zaostrenih pogojih bivanja, sploh pa z zavedanjem, da porod in dojenček ne gresta z roko v roki s tišino. Toda to še ni dovolj. Že na začetku filma zaradi otroške nespametnosti izgubita enega sina, a na 472. dan se zgodi totalna apokalipsa.

Mož se s sinom odpravi na ribolov, njun povratek domov pa ni nič kaj idiličen, saj imata skoraj bližnje srečanje s pošastjo, ki z “estetskega” vidika najbolj spominja na Demogorgona iz televizijske nadaljevanke Stranger Things. Druga težava je gluha hči, ki se počuti kriva za smrt mlajšega bratca in zavržena, ko gre za odnos z očetom, in tistega usodnega dne odtava do bratovega groba. Doma pa v tem času ženi odteče plodovnica in začnejo se prvi popadki ...

Tiho mesto, ki je nekakšna zmes psihološke srhljivke, filma ceste in postapokaliptičnega žanra, je del novega vala ameriške grozljivke, ki jo je najprej naznanil Ne dihaj, lani pa je ljubitelje nekonvecionalnih grozljivk razveselil Zbeži, ki je celo končal med kandidati za oskarja. Precej izvirno zasnovo zgodbe, ki ima velik potencial prav v preigravanju raznih psiholoških scenarijev na področju filmov postapokalipse, žal zasenči kopica pretiravanj in precej predvidljivih dogodkov. Glede na zadnje oskarjevske trende in uspeh v kinematografih, saj gre za tretji najdosnejši film v žanru grozljivke po Tistem in Paronormalno 3, se utegne tudi Tiho mesto uvrstiti v prihodnjo bero kandidatov za oskarja. Napovedano je že snemanje nadaljevanja.


Najbolj brano