V predoru pri Hrastovljah iztirili vagoni s kerozinom

V železniškem predoru blizu Dola pri Hrastovljah je danes, malo pred 15. uro, iztirilo šest vagonov, v katerih je bil kerozin. Dva vagona sta se nagnila na obok predora, na obeh je zazevala odprtina, iz katere je začel iztekati nevaren kerozin. Kasneje se je izkazalo, da je gorivo iztekalo iz enega vagona. Koliko kerozina je izteklo v tla, še ni uradno znano. Zaradi bližine Rižane je bil strah domačinov pred ekološko katastrofo upravičen.

V predoru je iztirilo šest cistern, polnih kerozina. Foto: Zdravko Primožič/FPA
V predoru je iztirilo šest cistern, polnih kerozina. Foto: Zdravko Primožič/FPA

HRASTOVLJE > Koprski poklicni gasilci so v predoru območje ob poškodovanih vagonih polili s peno, da bi preprečili izhlapevanje kerozina, je pozno popoldne povedal Denis Glavina, direktor in poveljnik koprske gasilske brigade. Razpok niso mogli povsem zatesniti, ker sta vagona slonela na oboku predora in niso mogli povsem blizu. Pod cisterni so namestili tudi posebne lovilne posode, kamor so ujeli kerozin. Preden so se sploh lahko približali mestu iztirjenja, so morali izklopiti elektriko in urediti ozemljitev, saj bi bilo sicer prenevarno.

Koliko kerozina je iz cistern ušlo v tla?

Sreča v nesreči je bila, da so razpoke nastale na zgornji polovici cistern. Koliko kerozina je izteklo v tla, danes še ni uradno znano. Po nekaterih neuradnih informacijah naj bi bilo v obeh cisternah 125.000 litrov.

Danes so iz predora začeli umikati vagone, ki niso bili poškodovani. Iztirilo je šest vagonov na sredini kompozicije 18 vagonov, ki so bili namenjeni v Nemčijo. Nepoškodovane vagone naj bi umaknili v Koper oziroma Divačo, že zvečer pa je bilo vse pripravljeno tudi za prečrpavaje kerozina iz iztirjenih vagonov.

Zakaj so vagoni v predoru, približno 50 metrov od vstopa, iztirili, danes prav tako še ni znano. Na kraju so bili poleg gasilcev in policistov tudi kriminalisti in forenziki, ki bodo poskušali ugotoviti, kaj se je zgodilo, ter predstavniki civilne zaščite. K progi sta prišla generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel, iz prve roke so se o razsežnostih nesreče na kraju prepričali tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, koprski župan Aleš Bržan in poveljnik civilne zaščite Srečko Šestan.

Dušan Mes je danes povedal, da vzrok nesreče še ni znan: “Lahko da je bila napaka na vagonu ali na kretnici, ne vemo še. To bo pokazala preiskava.”

Na terenu dežurne ekipe Rižanskega vodovoda

Martin Pregelj, direktor Rižanskega vodovoda, je danes najprej poudaril, da je rižanski vodni vir nenehno ogrožen, na kar so že desetletja opozarjali tudi njegovi predhodniki. Vsak vodovod rabi dodaten vodni vir, Rižanski pa je zaradi železnice še bolj izpostavljen.

“Zdaj je vse odvisno od narave oziroma od tega kje bo kerozin našel pot,” je dejal Pregelj. “Vse naše dežurne službe so na terenu. Že popoldne smo zmanjšali odjem iz tega vodnega vira. V vodarno ne smemo spustiti onesnažene vode, tega ne bomo dovolili. Verjetno bomo začeli črpati podtalnico, skratka ravnati tako, kot če bi vodni vir usahnil,” je še pojasnil Pregelj. V največji možni meri so že povečali odkup vode od sosednjih vodovodov, Kraškega in Istrskega. Če bi onesnaženje prišlo do podtalnice, bi bili odvisni samo od drugih vodnih virov, je o črnem scenariju razmišljal Pregelj.

Jutri zjutraj se bodo v Rižanskem vodovodu dobili na kriznem sestanku in na podlagi podatkov s terena dorekli dodatne ukrepe. Danes so jemali vzorce pri izviru, dobili so tudi vzorec kerozina, da vedo, kaj iskati s hitrimi testi. Če oziroma ko bi zaznali prisotnost kerozina na izviru, bi takoj “spustili zapornico”.

Pregelj: “Naj bo to alarm narave”

Pregelj upa, da bo ta nesreča koristna vsaj za to, da bodo pristojni končno ukrepali. “Naj bo to alarm narave,” opozarja in dodaja, da bi bilo v takih primerih laže, če bi imeli alternativen vir. Da je skrajni čas za dodaten vodni vir za Istro, je pozval tudi župan Bržan.

Predsednik KS Črni Kal Uroš Šavron se strinja, da je ta nesreča tudi zadnje opozorilo, da je treba takoj zgraditi dvotirno progo in to progo zapreti.

Ob nesreči je posredovalo deset poklicnih gasilcev koprske gasilske brigade in dva gasilca iz PGD Dol. Glavina je povedal, da so ukrepali po postopku, ki je predviden za nesreče z nevarnimi snovmi. Med intervencijo se je po doslej znanih podatkih laže poškodoval eden od gasilcev. Poškodoval si je koleno, reševalci so ga odpeljali v izolsko bolnišnico.


Najbolj brano