Oto Pestner z jazzovskimi mojstri presegel pričakovanja

Kavarna hotela Kras se enkrat mesečno, praviloma ob petkih, prelevi v jazz klub s svečkami na mizah in izbrano vinsko ponudbo. Prvi gost v novem letu je bil slovenski tenor Oto Pestner s spremljevalno zasedbo Jazz Club Gajo Quartet. Kavarno sta napolnila do zadnjega kotička.

Koncert Ota Pestnerja ob spremljavi zasedbe Jazz Club Gajo 
Quartet je pred dnevi izzvenel v popraznično novoletnem vzdušju 
v nabito polni kavarni hotela Kras.  Foto: Valter Leban
Koncert Ota Pestnerja ob spremljavi zasedbe Jazz Club Gajo Quartet je pred dnevi izzvenel v popraznično novoletnem vzdušju v nabito polni kavarni hotela Kras.  Foto: Valter Leban

POSTOJNA > Jazz klub je pred dnevi pokal po šivih, saj ni bilo mogoče več dobiti prostega stola, vzdušje pa je bilo naelektreno od pričakovanja koncerta. Oto Pestner je seveda veliko ime na Slovenskem, ne smemo pa zanemariti, da je imel za ta projekt okoli sebe zbrano zasedbo prekaljenih jazzovskih mojstrov, in sicer Blaža Jurjevčiča na klavirju, Primoža Grašiča na kitari (oba redna člana Big Banda RTV Slovenija), iniciatorja klubske jazzovske scene na Slovenskem in bobnarja Draga Gaja ter kontrabasista Nikolo Matošiča.

Oto Pestner je zablestel s svojim žametnim vokalom že v uvodni skladbi Sentimental Journey, še posebej zanimiva pa je bila vokalna improvizacija s scat vokalom. Zasedba je v pristni jazzovski maniri jadrala skozi repertoar standardov, kot so The days of wine and roses, Georgia on my mind, pa tudi originalnih skladb, kot so Jailhouse blues. Mogoče je pri jazzu še najlepše opazovati pristnost trenutka. Gospodje v zrelih letih so se namreč z notami, temami in ritmi igrali kot majhni otroci v peskovniku in ob tem neizmerno uživali. Slišali smo marsikaj, od t. i. “stop chorusov”, “trading fourths”, prej omenjenih vokalnih improvizacij do vrhunskega “interplaya”, ki se lahko seveda zgodi samo v določenem trenutku in se ne ponovi nikoli več. Niso pa ostali samo pri tem, saj so zaigrali skladbe iz zlatih let slovenske popevke, kot so Vrača se pomlad in Trideset let v zelo zanimivih jazzovskih aranžmajih. Pričakovanja so bila dosežena in na koncu tudi presežena, saj si je občinstvo z aplavzi izborilo še dva bisa.

Gostili številne vrhunske glasbenike

Jazz hram deluje od leta 2004, v zadnjih štirih letih se je dobro usidral v postojnskem hotelu Kras, ki je za take koncerte primeren. Cilj je, kot poudarja njegova gonilna sila, Bojan Volk, ponuditi predvsem kvalitetne vsebine jazzovskih in sorodnih žanrov, ki so drugače premalo zastopane v javnosti. Če premore Slovenija sorazmerno veliko festivalov, predvsem v poletnih mesecih, pa se zagotovo občuti pomanjkanje klubske scene v pomladnih, jesenskih in zimskih mesecih in tukaj poizkuša Jazz hram prevzeti proaktivno vlogo. Tako so se v 18 letih delovanja v Jazz hramu zvrstili številni vrhunski glasbeniki, med njimi tudi Prešernovi nagrajenci (Jure Pukl, Zlatko Kavčič), kot tudi Grammy nagrajenci ali nominiranci (Alex Sipiagin, Melissa Aldana, Tivon Pennicott, Eric Alexander ...). V programu se redno znajdejo renomirane ameriške (ZDA, Brazilija) in evropske zasedbe (Nizozemska, Avstrija, Nemčija, Italija) na turnejah. Zelo je poudarjena tudi domača ustvarjalnost, saj je bilo organiziranih veliko predstavitev novih albumov slovenskih jazzovskih zasedb.

Tako bo v petek, 3. februarja predstavljen nov album “All is well” projekta Home Run, ki ga sestavljajo Lenart Krečič na saksofonu, Teo Collori na kitari, Anton Tonč Feinig na Hammond orglah in Gašper Bertoncelj na bobnih. Vsak izmed njih je ustvaril izjemne solistične kariere, vsi pa so šolani v tujini.

Koncerti se bodo do poletja odvijali povprečno enkrat mesečno ob petkih, poleti pa se bodo preselili za zunanji oder na bližnji Titov trg.


Najbolj brano