Blaž Vižintin alias El_Vixaa: “V življenju moraš delati, kar te veseli”

Blaž Vižintin iz Šempetra pri Gorici se je januarja odločil pustiti dobro plačano službo in se profesionalno posvetiti ustvarjanju vsebin na družbenem omrežju TikTok. V relativno kratkem času je zbral več kot 26.000 sledilcev, njegovi najbolj gledani kratki video posnetki pa so imeli do 900.000 ogledov. Vsebine ustvarja tudi za podjetja, jim svetuje in načrtuje ustanovitev kreativne agencije.

Mladi, ki prevladujejo med uporabniki družbenega omrežja TikTok, Blaža Vižintina poznajo po imenu El_Vixaa. Pravi, da se poistoveti z nazivom tiktoker in ustvarjalec vsebin. TikTok je izbral, ker mu je bil januarja, ko je začel, najbolj zanimiva in najbližja platforma. Število uporabnikov TikToka, ki so ga razvili na Kitajskem, še danes raste. Mesečno ga uporablja milijarda ljudi. 70 odstotkov uporabnikov je starih do 34 let.

Doseže do 900.000 tiktokerjev!

Blaž ima dobrih 26.000 sledilcev, kar ga še ne uvršča prav v vrh slovenske TikTok scene, a začel je šele januarja. Na svojem profilu je s posameznim videoposnetkom segel do slabih 900.000 ogledov, na profilih za druge naročnike pa do 800.000 ogledov. Kot predstavnik mlade generacije in dober poznavalec družbenih omrežij, pojasni, da je bil na začetku najbolj popularen Facebook, kjer so uporabniki vsebino večinoma brali in je danes bolj orodje starejših, na Instagramu je bila v ospredju fotografija, na TikToku pa je glavni video.

“Ljudje imamo vse manj časa in kar preberemo, konzumiramo bolj počasi kot to, kar vidimo. Na TikToku je 'car' video, ki je kratek, jedrnat. Pokaže neko situacijo, s katero se lahko ljudje poistovetijo in je zaradi tega načina hitrega konzumiranja vsebine tudi zasvojljiv.”

“Ljudje imamo vse manj časa in kar preberemo, konzumiramo bolj počasi kot to, kar vidimo. Na TikToku je 'car' video, ki je kratek, jedrnat. Pokaže neko situacijo, s katero se lahko ljudje poistovetijo in je zaradi tega načina hitrega konzumiranja vsebine tudi zasvojljiv, tako da nekateri ogromno časa preživijo na tej platformi,” pove in razloži, da mora kratek video v prvih dveh, treh sekundah pritegniti pozornost, da mora dati neko uporabno informacijo, s katero uči ali zabava. “V idealnem primeru na koncu sledi še poziv k akciji, ko gledalce pozovemo, naj nam sledijo, komentirajo,” še pove.

Do konca lanskega leta je delal v Ljubljani kot višji svetovalec v kontaktnem centru za pomoč in podporo uporabnikom, a je prišel do točke, ko v tem ni več videl svoje prihodnosti. “Menim, da moraš v življenju delati, kar te veseli, ker ima vsak od nas nek odmerjen čas tukaj,” pove. TikTok je spremljal že prej, a ni ustvarjal vsebin, res pa se je za hobi ukvarjal s fotografijo in video produkcijo. Na novo pot se je podal tudi zato, ker je hotel postaviti delo ustvarjalca vsebin na zemljevid in dokazati, da se da tudi od tega dobro živeti, če se lotiš resno. Zasluži več od povprečne slovenske plače, najbolj pomembno pa se mu zdi, da uživa v tem, kar dela.

“TikTok je v velikem vzponu. Za določena področja postaja tudi konkurenca Googlu, saj 40 odstotkov generacije Z (rojeni po letu 2000) ne 'gugla' več, ampak išče informacije na Instagramu in TikToku. Analize kažejo, da 92 odstotkov uporabnikov bolj zaupa osebni izkušnji, osebnemu priporočilu kot ostalim virom informacij. Zato sem zagovornik odgovornega ustvarjanja vsebin.”

Algoritem odloči, katera vsebina gre naprej

Ustvarjalec vsebin je eden najbolj perspektivnih poklicev. Blaž verjame, da bodo podjetja v zelo kratkem času namenila več časa ustvarjanju vsebin. Pri tem bodo potrebovala pomoč nekoga, ki se s tem že ukvarja in to dobro pozna. Sodeloval je že z več kot 30 podjetji. Med primorskimi izpostavi ajdovski Incom in koprski Swy, trenutno dela kampanjo za Drogo, sodeloval je tudi že z Mercatorjem. Načeloma so ga vedno poiskala podjetja, ker so opazila njegov način ustvarjanja vsebin.

“Oni dajo neke smernice, kaj želijo izpostaviti, sam pa s svojo ustvarjalnostjo to vkomponiram v izdelek,” pojasni in doda, da je za blagovno znamko pomembno, kako v video posnetku izraža svoje vrednote, poslanstvo, kako komunicira z občinstvom. Kot poudari, mora ustvarjalec vsebin upoštevati komentarje na platformi in z interakcijo tudi graditi neko skupnost, saj posledično s tem še izboljša vsebino.

“Ustvarjalci vsebin moramo dobro razumeti, kako deluje algoritem in vsebino, ki jo ustvarjamo, prilagoditi temu, da jo bo algoritem potisnil naprej,” pojasni. Blagovnim znamkam pomaga tudi pri preboju na tuje trge, pri svojem ustvarjanju pa je za zdaj usmerjen na Slovenijo. “Dopuščam možnost, da bom ustvarjal tudi za tujino, trenutno pa razmišljam bolj o širitvi ekipe, da bomo lahko še več podjetjem in blagovnim znamkam pomagali pri tem, kako nastopati na družbenih omrežjih,” pove. Za podjetja vodi tudi izobraževanja, na katerih usposobi kader, da bodo lahko sami ustvarjali kakovostno vsebino.

Po izobrazbi je ekonomist. Ker je diplomiral iz podjetništva, dobro razume, na kakšen način delujejo podjetja in kaj želijo doseči, kar je njegova prednost pri ustvarjanju vsebin in sodelovanju s podjetji. Poleg tega, da zna dobro komunicirati.

Pripravljen moraš biti na vsakršne komentarje

Pri ustvarjanju vsebin je pogosto še vedno sam za vse, “one man band”. “TikTok sem spoznal z vseh zornih kotov – od scenarista, režiserja, snemalca, montažerja. Vsa področja sem si tudi želel spoznati, ker zdaj, ko bom širil ekipo, bom točno vedel, kaj mora nekdo znati, da lahko izpolni zastavljene cilje,” razloži in doda, da načrtuje ekipo razširiti v začetku prihodnjega leta, saj dela že v takem obsegu in s toliko različnimi podjetji, da postaja ustanovitev agencije s svojim studijem in vsem potrebnim za ustvarjanje različnih tipov vsebin nujnost.

Ko je začel, je za svoj profil ustvaril tudi dva do tri videoposnetke na dan. Zdaj jih kot El_Vixaa ustvari manj, ker dela pretežno za druge naročnike. “Za vsakega ustvarim 8 do 12 videov na mesec in če delam s štirimi, petimi, je to že 40 do 50 videov na mesec za druge. Ker naredim še kakšnega za svoj profil, jih nastane na mesečni ravni kar veliko,” pove. Zelo rad igra in nastopa v šaljivih skečih, zelo rad pa tudi kuha, čeprav za kuharske vsebine porabi veliko več časa kot za skeče. Ljudje so ga spoznali prav preko kuharskih vsebin, saj so imele priprave zajtrkov, ki jih je objavljal na TikToku, že kmalu po tem, ko je začel ustvarjati, 100.000, tudi 120.000 ogledov.

Izpostavi tudi, da na TikToku ni nobenega filtra, saj lahko uporabniki napišejo, kar jim pade na pamet. “Prva točka, ko grem o tem kam predavati, je, da moramo biti, ko začnemo ustvarjati na TikToku, psihično pripravljeni na vsakršne komentarje, ker poznamo veliko zgodb z žalostnim koncem zaradi slabih komentarjev,” pove in doda, da se zaveda, da ne more biti vsem všeč, tako kot tudi njemu vsi niso všeč. Omeni, da družbena omrežja ponujajo tudi možnost, da nekoga, ki nam ni všeč, blokiramo in ne vidimo več njegove vsebine. Sovražnih vsebin oziroma “hejtanja” ne razume, ker algoritem ne loči, ali je komentar pod nekim videom dober ali slab, in če nekomu s kakršnokoli že vsebino sporočiš, da ga ne maraš, mu s tem v bistvu pomagaš, ker algoritem upošteva število interakcij. Več kot jih je, bolj je vsebina uspešna in jo porine naprej.

“TikTok je v velikem vzponu. Za določena področja postaja tudi konkurenca Googlu, saj 40 odstotkov generacije Z (rojeni po letu 2000) ne 'gugla' več, ampak išče informacije na Instagramu in TikTok-u. Analize kažejo, da 92 odstotkov uporabnikov bolj zaupa osebni izkušnji, osebnemu priporočilu kot ostalim virom informacij. Zato sem zagovornik odgovornega ustvarjanja vsebin, ne pa kontroverznih, tudi spornih vsebin samo zaradi večjega števila ogledov. Tisti, ki ustvarjamo v tem prostoru, moramo biti odgovorni in moramo vedeti, kaj delamo in zakaj delamo,” zaključi.


Najbolj brano