Najbolj terenski in hkrati najpočasnejši 911

Za prave ljubitelje Porschejev bo v kratkem na voljo omejena in zelo draga serija modela 911.

Avto ne bo poceni, prav tako se bodo morali potencialni kupci 
postaviti v vrsto, saj bodo Nemci izdelali le 2500 primerkov. 
Začetna cena je postavljena na 222.200 evrov. Foto: Porsche
Avto ne bo poceni, prav tako se bodo morali potencialni kupci postaviti v vrsto, saj bodo Nemci izdelali le 2500 primerkov. Začetna cena je postavljena na 222.200 evrov. Foto: Porsche

Celotna zgodba novega Porscheja 911 Dakar je seveda vezana na zmago z vztrajnostnega rallyja Pariz-Dakar iz leta 1984. Skoraj tri desetletja kasneje so se pri nemškem proizvajalcu odločili, da je zdaj pravi čas za počastitev omenjenega dosežka, zato na trg pošiljajo omejeno serijo terenskega 911.

Za pogon so mu vgradili trilitrski šestvaljni bokserski motor, ki razvija 353 kilovatov moči (480 KM) in 570 Nm navora. Odriv z mesta do 100 km/h bo trajal vsega 3,4 sekunde, najvišja hitrost pa bo omejena na 240 km/h. Razlog so Pirellijeve terenske gume scorpion all terrain plus - spredaj 245/45 ZR 19, zadaj 295/40 ZR 20, profil teh pa ima globino 9 milimetrov.

V primerjavi s klasičnim 911 modelom za asfaltne površine, je podvozje terenske verzije dakar dvignjeno še za 5 centimetrov, še za dodaten tri-centimetrski dvig pa poskrbi uporabnik s posebnim ukazom iz potniške kabine. V tem primeru bo najvišja hitrost omejena le na 170 km/h. Navit bencinski bokser je kombiniran z 8-stopenjskim PDK menjalnikom PDK, ki moč razporeja na vsa štiri kolesa, omogočeno pa je tudi krmiljenje zadnjih koles. Za optimalno terensko izkušnjo ima ta na voljo dva specifična terenska režima vožnje. Vozni program rally je primeren za makadam, izbira programa offroad pa pomeni samodejni dvig podvozja za 3 cm in posledično premagovanje zahtevnejših terenskih podlag. V obeh voznih programih je možen vklop funkcije rally launch control, ki zagotavlja izboljšano pospeševanje z mesta na neutrjeni podlagi. Kot zanimivost velja dodati, da terenski 911 tehta le 1605 kilogramov, kar je le deset kilogramov več od modela 911 carrera 4 GTS s PDK menjalnikom.

Na streho novega 911 dakar so vgradili posebne nosilce, dodatne LED luči in posebno košaro z nosilnostjo 42 kilogramov, kjer bo prostor za posode za gorivo, zložljive lopate ali pa si bodo lastniki omislili strešni šotor, ki je na seznamu za doplačilo. Za dodatnih 26 tisoč evrov doplačila, bodo pri Porscheju poskrbeli, da bo 911 Dakar enakega zunanjega videza kot zmagovalni primerek iz leta 1984. Torej, dvobarvna modro bela karoserija, vrata bodo okrašena z želeno številko in z napisom roughroads, v ta paket pa bodo vključena tudi bela platišča in še nekaj dodatkov v potniški kabini.


Najbolj brano