Dobro pripravljen tudi za brezpotja

Pred kratkim sem sedel za volan novega Subaruja. To je njihov prvi pravi električni avto, ki so ga razvijali v sodelovanju s Toyoto, na voljo kupcem pa je zgolj s pogonom na vsa štiri kolesa.

Prvi avtomobili bodo pri slovenskih treh trgovcih kupcem na voljo v kratkem. Vstopna cena znaša 60 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič
Prvi avtomobili bodo pri slovenskih treh trgovcih kupcem na voljo v kratkem. Vstopna cena znaša 60 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič

Ime za nov izdelek so Japonci sestavili iz dveh besed. Sol in terra, ki v slovenskem jeziku pomenita sonce in zemlja. Da bi izdatno prihranili pri stroških, so pri razvoju tega modela Subarujevci tesno sodelovali s Toyoto, ki je prispevala svojo namensko platformo e-TNGA za električna vozila (Subaru jo označuje z oznako e-SGP), električni pogon in druge sistemske rešitve. Ker so pri Subaruju zagovarjali idejo, da mora novinec ohranjati uveljavljene terenske vrednote, so v tem projektu dodali svoje znanje na področju štirikolesnega pogona in varnostnih asistenc. Oznaka AWD (all wheel drive) pri Subaruju letos obeležuje kar 50 let obstoja, zato v njihove tehnične rešitve ne gre dvomiti.

Solterra je 4,69 metra dolg križanec, z 2,85 metra dolgo razdaljo med sprednjo in zadnjo osjo. V tem delu so razvojniki uredili prostor za litij-ionske baterije s kapaciteto 71,4 kWh, ta zbiralnik energije pa napaja dva električna motorja. Po enega na sprednji in zadnji osi. Torej, dvakrat po 80 kilovatov moči, kar pomeni 160 kilovatov moči in 337 Nm hipnega navora. Zanimivi so podatki o dosegu. Po protokolu WLPT so zabeležili podatek, da solterra z 18-palčnimi kolesi prevozi 464 kilometrov, v primeru koles velikosti 20 palcev pa je doseg znižan na 414 kilometrov. V praksi je rezultat vendarle nekoliko drugačen. Realno med 250 in 300 kilometri.

Torej, dvakrat po 80 kilovatov moči, kar pomeni 160 kilovatov moči in 337 Nm hipnega navora.

Prvi vtis z vožnje je dober. Solterra se pelje nadvse udobno, za kar poskrbi uglašeno podvozje in dobra zvočna zaščita. Voznik ima omogočeno izbiro treh režimov vožnje (normal, eco in power) in 4-stopenjsko intenzivnost rekuperacije, ki jo sprožamo preko obvolanskih stikal. Tudi od tega je nenazadnje odvisen doseg. Dodatno je na voljo še sistem S-Pedal oziroma program vožnje z zgolj s stopalko za plin, čeprav bo za popolno ustavitev vozila na križišču potrebno pritisniti na stopalko za zavoro.

Polnjenje baterij je omogočeno na več znanih načinov (enosmerni AC do 7 kW), a bistven podatek, ki ga pri Subaruju izpostavljajo, je najvišja moč polnjenja - 150 kW. To pomeni, da se baterija na hitri polnilnici do 80 odstotkov napolni v 30 minutah.

Terenska vožnja ne predstavlja težav

Del prvega poglobljenega spoznavanja z najnovejšim Subarujem je bil tudi terenski poligon, kjer novinec zelo nazorno izkaže svoje terenske sposobnosti. Priznam, da z električarjem verjetno nikoli ne bi zavil na tako zahtevna brezpotja, a za volanom solterre je bil ta kratek in dokaj zahteven terenski izziv pravzaprav čisti vozniški užitek. Preden se podam na kratko preizkušnjo, vključim sistem x-mode in grip control, ki aktivirata vrsto sistemov, katerih cilj je ohraniti stabilnost in oprijem na bolj zahtevni podlagi. Na voljo sta dva terenska programa. Sneg in umazanija ali blato in pesek.

Najboljši del prvega preizkusa je bila terenska vožnja, saj so japonski mojstri štirikolesnega pogona, ki letos pri njih beleži 50 let obstoja, tega postavili v nove tehnične okvire. Foto: Peter Pirkovič

A to še ni vse. Subarujevi mojstri so razvili še poseben program za nadzorovan spust, kjer uporabnik s stikalom dodatno regulira hitrost spusta. Ta funkcija se je odlično izkazala pri zelo strmem spustu na terenskem poligonu, kjer je potrebno le čvrsto držati in v pravo smer vrteti volan. V dodatno pomoč pri terenski vožnji so tudi številne kamere, ki na velikem osrednjem zaslonu prikazujejo visoko resolucijsko sliko v živo z različnih kotov. Zelo uporabna funkcija. Omembe vreden je podatek, da je podvozje od tal dvignjeno spodobnih 21 centimetrov, da ima baterijski sklop dodatno zaščito pred morebitnimi poškodbami in da 2035 kilogramov težak avto zmore vleči prikolico, ki ni težja od 750 kilogramov.

Solterra me je po nekaj sto prevoženih kilometrih navdušila tudi v potniškem delu. Sedi se zelo udobno in nekoliko višje, da je pregled nad dogajanjem med vožnjo precej dober. Večini bo najprej v oči padel nenavadno oblikovan del armaturne plošče, kjer so integrirali 17,8-centimetrski digitalni zaslon merilnikov z bogatim naborom potovalnih podatkov. Sredinski greben je nadpovprečno širok, na njem pa ima svoje mesto osrednji 12,3-palčni zaslon dotik s preprostim upravljanjem sistemov. Sprednji sedeži so nastavljivi s pomočjo električnega pogona in uporabniku vozila omogočajo funkcijo ogrevanja ali hlajenja, medtem ko je zadnja klop z nastavljivim naslonom opremljena le z možnostjo ogrevanja. Prtljažnik v osnovi ponuja 421 prostorninskih litrov, kar je dovolj za vsakodnevno uporabo, pri nalaganju večjih stvari pa tega s pomočjo deljivega (60:40) in preklopnega naslona lahko še izdatno povečamo.

Zgolj in samo štirikolesno gnane izvedbe

Prvi primerki Solterre, ki se sestavljajo na Japonskem, so v tem času k našim trem trgovcem, na Vrhniki, v Kranju in Mariboru, verjetno že prispeli. Prvi pravi Subarujev električar bo za slovenske kupce na voljo v dveh paketih opreme, 4E-xperience in 4E-xperience+, čigar cenovna razlika znaša natanko štiri evrske tisočake. Bogatejša izvedba ima na seznamu med drugim usnjene sedeže, ozvočenje Harman Kardon, panoramsko stekleno streho in 20-palčna platišča. Začetna cena solterre, ki je v prodaji zgolj s štirikolesnim pogonom, je postavljena na 60.400 evrov.


Najbolj brano