Povsem drugačen megane

Preizkusil sem novodobno verzijo renault megana, ki je od tiste znane klasike povsem drugačen avto. Opremljen z električnim motorjem in s kopico novih digitalnih rešitev je brez dvoma zelo zanimiv izdelek. A ni poceni.

Megane e-tech electric je Renaultov baterijski avto nove dobe, ki 
so ga Francozi razvijali na novi platformi CMF-EV za električne 
avtomobile. Foto: Peter Pirkovič
Megane e-tech electric je Renaultov baterijski avto nove dobe, ki so ga Francozi razvijali na novi platformi CMF-EV za električne avtomobile. Foto: Peter Pirkovič

Moram kar takoj priznati, da je elektro gnani megane pravzaprav v mnogih pogledih veliko presenečenje, saj nekako nisem pričakoval takšnega razvojnega napredka.

V prvi vrsti so svoje delo zelo dobro opravili oblikovalci. Celoten dizajn je zasnovan povsem na novo. Oblika je sveža, moderna in hkrati nima niti trohice povezave z meganom, kakršnega smo poznali do zdaj. Izbor živo rdeče barve prinese piko na i k opaznosti na cesti, izpostaviti pa velja še 20-palčna kolesa in minimalistična LED svetlobna telesa na sprednji in zadnji strani. LED matrične žaromete z zelo učinkovitim dometom osvetljevanja ceste v temi in samodejnim prilagajanjem snopa so razvili slovenski mojstri iz Helle Saturnus.

V nočnem času megane uporabnika ob približevanju pozdravi s kratko svetlobno predstavo LED luči in s projekcijo logotipa tik ob avtomobilu.

Napredno voznikovo delovno okolje

V dolžino meri 4,2 metra, njegova razdalja med sprednjo in zadnjo osjo pa znaša solidnih 2,7 metra, kar pomeni, da v potniški kabini in v prtljažniku ni težav s prostornostjo. Na zadnji klopi je dovolj prostora za glavo in kolena, medtem ko je v zadnjem delu vozila na voljo osnovnih 440 litrov prostora, kar bo dovolj za vsakodnevno uporabo in občasne družinske izlete. Dodatno ima ta prostor urejeno še skrito uporabno odlagalno mesto za polnilno kablovje, v kolikor pa je potreba po prevozu večjega kosa tovora, lahko v nekaj potezah prostor s preklopom naslona zadnje klopi povečamo za slabih 900 litrov.

Morda bo nekaj težav pri nalaganju predstavljal visok nakladalni rob in nekoliko bolj ozka odprtina. Prtljažna vrata bi se ob takšni ceni vozila morala odpirati s pomočjo elektrike, pa se ne, medtem ko imajo vrata voznika in sovoznika zasnovane potopne kljuke, ki se ob približevanju vedno postavijo v položaj za odpiranje. Pri zadnjih vratih so oblikovalci ubrali drugačen recept in na robovih zasnovali tako imenovane skrite kljuke.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4.200 mm x 1.860 mm x 1.505 mm

Motor: sinhroni električni motor - 160 kW

Navor: 300 Nm

Doseg po WLPT: 470 km

Najvišja moč polnjenja: 130 kW

Cena: 45.590 evrov (z dodatno opremo 50.030 evrov)

Pozdrav z mini svetlobno predstavo

Omeniti velja tudi to, da v nočnem času megane uporabnika ob približevanju pozdravi s kratko svetlobno predstavo LED luči in s projekcijo logotipa tik ob avtomobilu. Potniška kabina je povsem na novo zasnovana in oblikovno sveža. Tako kot se za avto nove dobe spodobi. Opazen je napredek pri izboru materialov, precej manj je trde plastike, nov je volan, ki je opremljen z novim logotipom proizvajalca, nova je tudi multimedijska enota. To sestavljajo osrednji 12,3-palčni zaslon, ki je malce zamaknjen proti vozniku, in digitalni merilniki s celovitim naborom potovalnih podatkov. Uporabnik lahko pri tem še po želji spreminja grafiko oziroma način prikaza omenjenih podatkov.

Nov multimedijski vmesnik je trenutno ena boljših sistemskih rešitev v avtomobilski ponudbi električarjev. Renaultovci so izjemno pregleden in odziven multimedijski vmesnik, ki zna slovensko, obogatili z Googlovimi storitvami (navigacija, prometni podatki v živo, glasovno upravljanje in dostop do spleta), zaradi česar je uporabniška izkušnja občutno boljša kot v preteklosti.

Armaturna plošča je v celoti zasnovana na novo, popolnoma prenovljen pa je tudi multimedijski vmesnik. Foto: Peter Pirkovič

Na primer, možno je terminsko nastavljati polnjenje baterije, Googlova navigacija denimo vnaprej izračuna preostanek baterije na cilju, z nekaj kliki je možno plačilo parkirnine, obenem sistem omogoča predvajanje glasbe z različnih spletnih aplikacij ali pa sprožati glasovne ukaze v angleškem jeziku (Hey Google). Digitalno je lahko tudi osrednje vzvratno ogledalo v potniški kabini, saj ima elektrognani megane razmeroma omejen pregled skozi zadnjo šipo, ker je ta dimenzijsko precej majhna.

Zmogljiv pogon in zadovoljiv doseg

Zelo dobro so Renaultovci delo opravili tudi pri pogonskemu sklopu. Električni motor razvija kar 160 kW moči in 300 Nm navora, pogon pa je speljan na sprednji kolesni par. V praksi se to pokaže na način, da mu sape nikakor ne zmanjka. Vsaj ne do okrog 160 km/h, ko doseže elektronsko omejeno hitrost. Ja, presneto odziven in hiter zna biti novi megane.

Med sprednjo in zadnjo osjo je bila v primeru testnega vozila vgrajena 394 kilogramov težka baterija s kapaciteto 60 kWh, s čimer sem realno prevozil okrog 300 kilometrov brez postanka in pri tem na običajnih cestah ter z vključenim eko režimom vožnje dosegal porabo 16,5 kWh/100 km. Na avtocesti se ta razumljivo nekoliko dvigne.

Polnjenje se je v času mojega preizkusa izvajalo na domači vtičnici preko noči (moč 2,3 kW), nekajkrat pa sem za potrebe daljših poti baterijo polnil na hitri polnilnici z enosmernim tokom, kjer se je moč polnjenja v začetni fazi gibala okrog 125 KW. Baterija je bila iz 20 na 80 odstotkov napolnjena v manj kot 30 minutah. Testni avto je bil opremljen s toplotno črpalko in s sistemom gretja oziroma hlajenja baterij, kar nanese dodatnih 1100 evrov. Pri polnjenju na polnilnicah z izmeničnim tokom je moč omejena na 22 kilovatov.

Megane electric visoko stopnjo suverenosti pokaže tudi med vožnjo. Podvozje je dobro uglašeno, v zavojih je nagibanja zelo malo, volanski mehanizem nudi precejšnjo dozo natančnosti, medtem ko sem namesto stopalke za zavoro raje koristil obvolanska stikala s tristopenjsko rekuperacijo. Pri tem sem pogrešal le to, da se pri tretji in najintenzivnejši stopnji avto ne zaustavi in je potrebno uporabiti stopalko za zavore.

Elektrika pač ni poceni

In na koncu še cena. Pozabite megana, kakšnega ste poznali. Megane electric spada v povsem novo dimenzijo in ob novi obliki pogona ter drugih sistemskih rešitvah je primerno zasoljena tudi cena. Testni avto z najzmogljivejšim pogonom in baterijo, ki v osnovi stane 45 tisoč in še nekaj evrov, je z nekaj dodatne opreme (dvobarvna karoserija - 900 evrov, polnilni kabel za domačo vtičnico - 400 evrov, varnostni sistemi - 2000 evrov …) imel končno ceno postavljeno pri natanko 50 tisočakih.


Najbolj brano