Nov član zvezdnate električne družine

Nemški proizvajalec prestižnih vozil je pred nekaj tedni predstavil novega električarja, ki bo prihodnje leto zapeljal tudi na slovenske ceste.

Avto bodo izdelovali onkraj oceana v Alabami od decembra dalje, 
v prodajne salone po Evropi pa pride v začetku prihodnjega 
leta. Foto: Mercedes-Benz
Avto bodo izdelovali onkraj oceana v Alabami od decembra dalje, v prodajne salone po Evropi pa pride v začetku prihodnjega leta. Foto: Mercedes-Benz

Drugi največji električni športni terenec ni nobeno presenečenje, saj je bilo mesto zanj ob običajnem EQE že nekaj časa rezervirano. Enako standardna je tudi podoba, katere vodilna nit sega čez celotno električno paleto EQ, sploh med manjšimi modeli. Medosna razdalja avtomobila, kjer zaradi pogona šteje učinkovitost, je 3,03 metra, kar je devet centimetrov manj od EQE. V dolžino meri 4,86 metra in je od limuzinskega sorodnika prav tako krajši za devet centimetrov, od večjega EQS SUV pa je krajši za 27 centimetrov. Prtljažnik meri 520 litrov, 90 več od limuzine EQE, s podiranjem zadnjih sedežev pa ta naraste na 1675 litrov.

Mercedes EQE SUV bo na voljo v kar petih izvedbah. Paleta se začne s 350+ z 215 kilovati moči in 565 Nm navora, pogon pa je na zadnja kolesa. Mercedes ni razkril kapacitete baterije za običajne različice, razen da ima AMG 90,6 kWh, kar je verjetno enako tudi pri ostalih. Po protokolu meritev WLTP naj bi 350+ imel kar za 590 kilometrov dosega.

Stopničko više je EQE 350 4Matic, ki ima prav tako 215 kilovatov moči in pogon na vsa štiri kolesa, navora pa je več in sicer 765 Nm. Doseg pri tej različici znaša 558 kilometrov. Najmočnejši brez oznake AMG je 500 4Matic s 300 kW in 858 Nm navora, s štirikolesnim pogonom in dosegom 547 kilometrov. Obe izvedbi s štirikolesnim pogonom sta sposobni vleči 1800 kilogramov, medtem ko osnovni 350+ le 750 kilogramov težko prikolico. Tu sta še tudi dve AMG različici, ki se od običajnih EQE SUV ločita po drugačni maski s kromiranimi letvicami, podobno kot pri bencinsko gnanih AMG-jih.

Šibkejši od AMG je Mercedes-AMG EQE SUV 43 4Matic, ki ima 350 kilovatov in 858 Nm navora, doseg pa znaša 488 kilometrov. 43 pospeši do stotice v 4,3 sekunde, končna hitrost je 210 km/h. Če to za koga ni dovolj, je tu še močnejši 53 4Matic+ s 460 kilovatov in 950 Nm navora, doseg pa je 470 kilometrov. Do stotice električna raketa pospeši v 3,5 sekunde.

Veliko naprednih rešitev

Kar zadeva vozne dodatke, velja izpostaviti dvoje. Opcijsko je na voljo tudi štirikolesno krmiljenje, ki obrača zadnji kolesi do 10 stopinj, pri AMG verziji pa je ta dobrota serijska, med dodatno opremo pa je na voljo še adaptivno zračno vzmetenje. Kar zadeva polnjenje, z izmeničnim tokom se baterije tega avtomobila polnijo z močjo 11 kilovatov, opcijsko vam moč podvojijo. Enosmerno polnjenje prenese do 170 kilovatov moči.

Tehnično je, ko gre za inovativnost, SUV enak svojemu običajnemu bratu. Tu je MBUX hyperscreen iz treh zaslonov, zlitih v eno armaturno ploščo, ki delujejo kot eden, za doplačilo seveda. Brez tega je tu osrednji 12,3-palčni zaslon multimedijskega vmesnika.

Burmeistrov avdio sistem in cela serija aktivnih pomagal, od samodejnega zaviranja, držanja voznega pasu do vzvratne kamere serijsko. Za doplačilo so tu še aktivni tempomat s samodejnim zaviranjem, sistem za samodejno prehitevanje in izogibanje oviram do 110 km/h. O cenah za zdaj pri Mercedesu še niso spregovorili.


Najbolj brano