Civic samo še kot hibrid

Ker je na cesti že pol stoletja, ga lahko brez težav uvrščamo med legende. Zdaj je ta v novi enajsti generaciji zapeljal tudi v Slovenijo, kjer bo kupce nagovarjal s svežo obliko, novo pogonsko tehniko in spremenjeno ceno.

Civic je v novi enajsti generaciji ostaja na voljo le še s hibridnim 
pogonom, kjer ima prvenstveno vlogo električni motor. Foto: Peter Pirkovič
Civic je v novi enajsti generaciji ostaja na voljo le še s hibridnim pogonom, kjer ima prvenstveno vlogo električni motor. Foto: Peter Pirkovič

Nova generacija je nastala na povsem novi platformi, s čimer so japonski razvojniki za evropski trg uspeli vgraditi tehnično izjemno kompleksen pogonski sistem e:HEV. Namreč, civic bo pri nas na voljo zgolj s hibridnim pogonom, kjer kombinacijo sestavljajo dvolitrski bencinski 105 kilovatni motor, 135-kilovatni elektromotor, generator in baterija v zadnjem delu avtomobila.

Primarno vlogo prenosa moči na sprednji kolesni par ima prej omenjeni električni motor, medtem ko bencinski motor s sprednjimi kolesi fizično ni povezan, ampak je vezan na delovanje generatorja. Za prenos moči so japonski mojstri izbrali brezstopenjski CVT menjalnik, voznik pa bo lahko izbiral med štirimi režimi vožnje (običajni, eko, športni in program individualnih nastavitev).

Nova generacija se je dimenzijsko nekoliko okrepila, saj je v dolžino civic daljši za 4,55 metra (3,1 cm več kot predhodnik), za dodatnih 35 milimetrov pa je večja tudi razdalja med sprednjo in zadnjo osjo. Tudi zaradi teh centimetrov se zdi, da je potniška kabina še nekoliko pridobila pri prostornosti oziroma, da za potnike na zadnji klopi ponudi nekaj več prostora za kolena. Sedi se nizko (najvišja točka avtomobila je izmerjena pri 140 centimetrih, opazno kupejevsko spuščajoča se streha v zadnjem delu pa ne odvzame dodatnega prostora potnikom na zadnji klopi.

Prtljažnik ponuja nekaj več osnovnega prostora in sicer 410 litrov, ki ga je možno dodatno povečati s preklopom naslona zadnje klopi v razmerju 60:40, obenem pa se niso odpovedali stransko postavljenemu prekrivnemu roloju. Tega se za uporabo le izvleče in zatakne.

Cena je poskočila

Voznikovo delovno okolje je skladno z novo generacijo preurejeno in s precej več vložka digitalizacije. Osrednji zaslon na dotik, ki zna komunicirati tudi v slovenskem jeziku, meri 9 palcev in ga v ozadju poganja povsem nov in zmogljiv procesor. Poleg klasičnih informacij ta uporabniku prenaša vse podatke o delovanju hibridnega pogona, ali pa se povezuje s pametnimi telefoni Androida in Appla.

Analogne merilnike je zamenjala 10,2-palčna digitalna podlaga, ki seveda prenaša veliko več uporabnih potovalnih podatkov, obenem pa so Hondini mojstri poskrbeli za vgradnjo boljšega zvočnega sistema, ki nosi oznako Bose. Civic je serijsko opremljen z enajstimi varnostnimi blazinami in z vsemi najbolj aktualnimi varnostnimi sistemi, ki sodijo pod okrilje sensing adas.

Civic v Slovenijo prihaja z Japonske, čakalna doba je zato zanj okrog pol leta. Pri nas je na voljo s tremi paketi opreme in z občutno višjo ceno v primerjavi s predhodnikom. Ko smo v letu 2017 na slovenski trg pospremili deseto generacijo, je bila cena osnovnega civica z litrskim bencinskim motorjem postavljena tik pod 18 tisočaki. Danes, pet let kasneje, vstopni civic enajste generacije, sicer z zmogljivejšim pogonom in več opreme, stane začetnih 33.990 evrov.


Najbolj brano