Mogoče bo oboa kmalu zazvenela tudi v K-popu

Prvi oboist Nizozemskega nacionalnega orkestra NJO, pozicija akademista v korejskem nacionalnem orkestru, številne avdicije za prestižne orkestrske sestave ter nastopanje v uglednih koncertnih dvoranah zaznamujejo izjemno mladostno kariero Petra Lackoviča.

Peter Lackovič Foto: Annelies Scheepens, Deirdre Daly
Peter Lackovič Foto: Annelies Scheepens, Deirdre Daly

“Če ne poskusiš, nikoli ne veš,” pravi o svojih zadnjih glasbenih “avanturah” 27-letni Peter Lackovič iz Šempasa. Nekdanji učenec Glasbene šole Nova Gorica je po šolanju na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana študij nadaljeval na Akademiji za glasbo v Ljubljani in na Državnem konservatoriju za glasbo v Amsterdamu ter je uspešno zaključil.

Zadnje leto oboist preseneča z novimi uspehi: decembra lani je prepričal mednarodno žirijo 3. francoskega glasbenega tekmovanj, kjer je prejel prvo nagrado in blestel je na avdiciji za prestižno članstvo v nizozemskem mladinskem orkestru, kjer je postal celo prvi oboist. Vztrajno nove poustvarjalne izkušnje nabira tudi v drugih orkestrskih sestavih in z njimi koncertira v dvoranah, kot so Concertgebouw in Alepdoorn na Nizozemskem, Konzerthaus v Berlinu, osrednja koncertna dvorana v Seulu v Južni Koreji. Je na listi rezervista za evropski mladinski orkester (Europian Youth Orchestra) in celo za orkester Verbier festivala v Švici, enega največjih v Evropi. Njegovo nadarjenost so prepoznali celo v Simfoničnem orkestru v Mehiki (Orquesta Sinfónica de Xalapa), ki mu je ponudil, da bi igral kot prvi oboist.

Goriški oboist v radijski oddaji

Tudi v novi sezoni rubrike Primorski glasbeni talenti, ki jo pripravljamo z Radiem Koper, predstavljamo mlade primorske glasbenike, ki se ukvarjajo s klasično glasbo in dosegajo opazne uspehe doma in v tujini. V istoimenski rubriki oddaje Glasbeni abonma, ki bo na sporedu drevi ob 20. uri, bomo predstavili 27-letnega Petra Lackoviča, ki svoj talent preizkuša v različnih prestižnih orkestrih sestavih po svetu.

“Nisem si predstavljal, da me čaka taka pot. Najprej me je vodila v Amsterdam, kar so bile moje velike sanje. Vedno sem si želel študirati v tujini in najbolj me je privlačil prav Amsterdam. Navduševalo me je že mesto, pa tudi njegova kultura in seveda tamkajšnji orkestri. Ko si enkrat tam, preprosto ne moreš verjeti, da je to sploh mogoče. Potem se je letos zgodila Južna Koreja, ki ni bila nikoli v mojih načrtih. Uspešno sem opravil avdicijo za pozicijo akademista v nacionalnem simfoničnem orkestru, za katerega sem vedel, da je zelo dober tudi na mednarodni ravni. Tam igrajo izjemni glasbeniki, med njimi zagotovo izstopa prav oboistka, ki je študirala pri Francoixu Leleuxu, enem največjih oboistov našega časa, in je bila tudi akademistka Bamberških simfonikov. Bil sem sprejet in tako mesec dni preživel v Seulu, se soočil z orkestrom, v katerem preseneča delovna etika članov, pa tudi njihova natančnost. Orkester ima letno več kot 160 različnih projektov in koncertov. Za to izkušnjo sem zelo vesel in hvaležen, razširila mi je obzorja, spoznal sem drugačno kulturo, izjemne glasbenike iz vsega sveta in Korejce, ki so prijazni, kulturni in ti resnično lahko veliko ponudijo,” poletno korejsko zgodbo opiše Lacković, ki se je ob tej priložnosti odkrival tudi K-pop kulturo: “K-pop je prisoten na vsakem koraku. Na eni od delavnic so nam predstavili možnost oziroma željo, da bi v prihodnosti ustanovili orkester K-pop, s katerim bi lahko potovali po svetu, z njim spremljali različne skupine, prepletali K-pop in klasično glasbo. Tako bo mogoče tudi oboa kmalu v tem žanru dobila svoje mesto.”

Glasbenik je sedaj spet v Amsterdamu, kjer sodeluje v projektu z nizozemskim Phion orkestrom, ki ima pet koncertov v različnih dvoranah, tudi v osrednji Concertgebouw. Obenem Lackovič opravlja številne avdicije, tudi za drugo oboo v Hofer Symfhoniker in za solo angleškega hornista v Gewandausorchestru v Leipzigu, pripravlja pa se tudi že na novo tekmovanje v Švici. Obenem skrbi za redno druženje s prijatelji in za zabavo: “Tudi to je zelo pomembno, saj se moraš občasno distancirati od dela. Predajanje glasbe je tudi pripovedovanje svoje zgodbe oziroma izpovedovanje svoje osebnosti in spominov.”

Kako pa ob precej natrpanih urnikih ohranja kondicijo igranja? “Z veliko avtogenimi treningi, dihalnimi vajami, ki zelo pomagajo, da se mentalno pripravim na izziv. Pomaga mi tehnika koherentnega dihanja. Pomembna pa je tudi projekcija, kako boš igral.”


Najbolj brano