Električna katrca nove dobe

Renault je na svoji domači avtomobilski predstavi razkril povsem novo študijsko vozilo, o kateri je prihodnost že odločena. Novodobna katrca bo namreč na ceste zapeljala v letu 2025, a ne v taki obliki kot je na fotografijah.

Pariški avtomobilski salon ni postregel z veliko novosti, a ob 
odsotnosti številnih proizvajalcev, je Renaultova katrca zvezda 
tega avtomobilističnega dogodka. Foto: Renault
Pariški avtomobilski salon ni postregel z veliko novosti, a ob odsotnosti številnih proizvajalcev, je Renaultova katrca zvezda tega avtomobilističnega dogodka. Foto: Renault

V začetku 2021 so pri Renaultu razmišljali o obuditvi legendarne petice, ki je prav tako predstavljena v Parizu, hkrati pa niso pozabili niti na Renault 4. Od takrat so nas zasipali z različnimi dodelavami kot je Suite No:4, skoraj prozorna originalna katrca, pa nori koncept air4, originalna šasija z rotorji za letenje. Vse to je nastalo na originalni osnovi, v domačem Parizu pa je zdaj Renault prišel na svetlo z bolj konkretno napovedjo, kaj nas čaka. V bistvu je koncept SUV različica Renaulta 5, ki bo v končni obliki šla na trg leto prej, 2024. Oba avtomobila sta na električni platformi CMFB-EV in enako velika, čeprav je 4 kot SUV nekoliko višji in prostornejši. Pri Renaultu so zapisali: kar je captur v primerjavi s cliom, bo 4 v primerjavi z Renault petko.

Električni pogon za obujeno legendo

Ker bo končni model SUV, je tudi koncept trophy zapakiran v podobno maniro, s štirimi metri pa je nekaj manjši od capturja, bo pa večji od originala in tudi z drugačno namembnostjo, na precej daljših nogah. Podobnosti z legendo ni malo. Razporeditev luči in maske je podobna, čeprav je maska tu zaprta. Ob dveh LED lučeh je na sredi tudi osvetljen Renaultov logotip, ki ni rezerviran le za koncept, pač pa bo serijska štirica prav tako rešitev. Do takrat bi naj EU tudi popravila zakonodajo, saj to zdaj ni dovoljeno. Na zadku so luči na prvi pogled zaradi okvirja malo podobne miniju, a potem se spomnimo na tri škatlice, naložene ena nad drugo in preprosto rečemo “aha!”, ko najdemo povezavo z originalom. Še en prepričljiv element je viden z boka – zadnja stranska šipa trapezoidne oblike je bila ena od značilnosti francoskega originala. Na konceptu so vkomponirali tudi značilno bočno linijo, ki teče od sprednjega blatnika do zadka. Pri katrci se je motorni pokrov odpiral nazaj skupaj z masko in lučmi, te rešitve pri konceptu ni več, je pa poudarjena vertikalna linija med sprednjim delom in blatniki, ki nas spominja na to. O pogonu lahko le ugibamo: Renault je omenil, da ima koncept 42 kWh baterijo, ki je malce zmogljivejša od osnovne različice megana e-tech, motor na sprednji osi pa premore 100 kilovatov moči. Vse ostalo pa bomo videli in izvedeli v naslednjih korakih, tam nekje do leta 2025.

Pri katrci se je motorni pokrov odpiral nazaj skupaj z masko in lučmi, te rešitve pri konceptu ni več, je pa poudarjena vertikalna linija med sprednjim delom in blatniki, ki nas spominja na to.


Najbolj brano