Brv bo povezala bregova in ljudi, ob tem pa še izboljšala varnost

Kolesarji in pešci bodo danes končno lahko prečkali Sočo čez brv pri kajakaškem centru. Atraktivno brv so si ogledovali od februarja lani, a je bila ves čas zaprta, ker ni bilo dostopne poti do nje na desnem bregu. Zdaj je končana. “Brv bo povezala čezmejni prostor, izboljšala varnost, obenem je tudi turistična atrakcija,” pravi župan Klemen Miklavič.

Po križih in težavah je dostopna pot do brvi zaključena, danes 
bodo Goričani končno lahko prečkali brv in jo preizkusili. Foto: Leo Caharija
Po križih in težavah je dostopna pot do brvi zaključena, danes bodo Goričani končno lahko prečkali brv in jo preizkusili. Foto: Leo Caharija

SOLKAN > Napovedi, kdaj bodo odprli brv čez Sočo, ki pri kajakaškem centru stoji že od lanskega februarja, je bilo v zadnjem letu že veliko, do danes pa je ostajala zaprta, ker ni bila narejena dostopna pot na desnem bregu Soče. Pri prvem večjem čezmejnem projektu Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje (EZTS) GO se je zalomilo večkrat: najprej, ker so gradbinci za postavitev brvi in dostopnih poti postavili višje cene, ko je imel EZTS denarja na razpolago. Zagato so rešili s tem, da je mestna občina zagotovila denar za dobrih 500 metrov dolgo povezavo od brvi do kolesarske poti Solkan-Plave oziroma proti Italiji. Morala je tudi odkupiti zemljišča na desnem bregu, nato se je zalomilo, ker so naknadno ugotovili, da je brežina nestabilna. Sledile so spremembe projektov in trase ... Dostopno pot so začeli gradili januarja letos. “Res je, dolgo je trajalo, ampak zato, ker smo hoteli biti prepričani, da bo to, kar delamo, trajno, da ne bomo čez leto dni morali česa popravljati, in obenem varno za uporabnike,” pravi novogoriški župan Klemen Miklavič. “Na žalost smo preko javnega naročila izbrali projektante, ki niso bili kos nalogi in je bilo treba večkrat dvakrat preprojektirati. Zadeve so otežile še razmere v gradbeništvu, ko je bilo pomanjkanje materialov, delavcev, strojev. Ko pa je enkrat steklo, je lepo teklo,” pojasnjuje, kaj se je zalomilo in zakaj se je vse skupaj vleklo.

Po vseh peripetijah bodo danes kolesarji in pešci končno lahko prečkali Sočo po novi brvi. Da jo ljudje, ne le na Goriškem, pač pa tudi širše, že nestrpno pričakujejo, je jasno že dolgo časa. Nenazadnje si 120 metrov dolgo in tri metre široko brv ogledujejo že poldrugo leto. “Res je, za brv se zanimajo ljudje iz vse Slovenije, prispevek o njej so prišli posnet celo z Euronewsa, očitno je zelo atraktivna za ljudi,” pravi Miklavič. Kot pojasnjuje, ima brv, s katero Solkan dobiva svoje tromostovje, več pomenov: “Z njo smo pomembno razširili kolesarsko omrežje v čezmejnem prostoru in ga tako bolje povezali in izboljšali življenje ljudi. Brv je tudi turistična atrakcija in pomemben prispevek k turizmu v celotni regiji, saj se bo priključila na državno kolesarsko omrežje.” Med drugim bo olajšala tudi dostop do adrenalinskega parka na desnem bregu Soče.

14

kilometrov čezmejnih kolesarskih povezav med Goricama so uredili v okviru EZTS GO

Klemen Miklavič

župan

“Z brvjo smo pomembno razširili kolesarsko omrežje v čezmejnem prostoru, ga bolje povezali in izboljšali življenje ljudi. Brv je tudi turistična atrakcija.”

Skupno 14 kilometrov kolesarskih povezav

Sočasno z dostopno cesto z brvi je EZTS GO preurejal preostale kolesarske povezave med Goricama, tako tisto, ki se na desnem bregu Soče priključi na pot v Šmavru in nato preko Pevme vodi do Gorice, kot tisto, ki gre iz kajak centra čez Solkansko polje. Tam je usmerjevalna tabla proti Gorici, je pa ni proti Solkanu in Novi Gorici, opozarjajo domačini. Del mreže je tudi povezava na meji ob Kolodvorski poti, ki vodi preko Trga Evrope do Erjavčeve ulice. Zdaj končujejo gradnjo tega dela. “Dela na vseh kolesarskih povezavah bodo zaključena konec prihodnjega tedna,” napoveduje pomočnik direktorja EZTS GO Tomaž Konrad. S tem bo povezanih 14 kilometrov čezmejnih kolesarskih prog, ki so jih uredili v okviru združenja.


Najbolj brano