Energija dvorca Ravne, ujeta v objektiv

V prvem nadstropju Krpanovega doma v Pivki je do sredine oktobra na ogled razstava fotografij o dvorcu Ravne pri Pivki, ki ga je v svoj objektov na svojstven način ujel fotograf Anton Bukovnik.

Premieri dokumentarnega filma o dvorcu Ravne je v Krpanovem 
domu sledila otvoritev razstave fotografij Antona Bukovnika.  Foto: Petra Vidrih
Premieri dokumentarnega filma o dvorcu Ravne je v Krpanovem domu sledila otvoritev razstave fotografij Antona Bukovnika.  Foto: Petra Vidrih

PIVKA > Zgodbo dvorca Ravne, ki je z osrednjo stavbo, vrtom, kaščo, hlevom in krajinskim okvirom še vedno eden najbolj avtentičnih spomenikov novoveške plemiške kulture v tem delu Slovenije, zdaj pa ga želi Občina Pivka spet obuditi v življenje, sta v dokumentarni film z naslovom Ravne - mali dvorec pomembnih ljudi zajela scenarist Drago Mislej Mef in režiser Dušan Milavec - film so v Krpanovem domu premierno prikazali minuli četrtek -, v fotografski objektiv pa je dvorec Ravne na svojstven način ujel tudi fotograf Anton Bukovnik iz Ljubljane.

Energetsko vezmed preteklostjo in sedanjostjo

V svojem najdaljšem projektu, poimenovanem Minevanje časa, ki je trajal od leta 2015 do 2020, se je posvetil slovenskim gradovom, graščinam, dvorcem in utrdbam, pri čemer je obiskal kar 315 enot kulturne dediščine. Še posebej ga je pritegnil dvorec Ravne blizu Pivke, katerega začetki segajo v 14. stoletje. “Pritegnil me je zaradi svoje energije. Njegova energetska vez s preteklostjo je zelo močna, najbolj sem to občutil na podstrešju. Morda zato, ker je prav podstrešje ohranilo še največ avtentičnosti tistega časa,” ocenjuje Bukovnik.

Anton Bukovnik

fotograf

“Dvorec Ravne me je pritegnil zaradi svoje energije. Njegova energetska vez s preteklostjo je zelo močna.”

Tehnična posebnost projekta je bila uporaba analogne tehnike, in sicer infrardečega črno-belega filma, kar je dalo fotografijam posebno dimenzijo. “Včasih sem šele doma, ko sem razvil fotografije, videl, kaj sem sploh ujel v svoj objektiv, saj sem fotografiral v nevidnem spektru svetlobe,” pojasnjuje. Zaveda se, da je njegova fotografija daleč od tehnične perfekcije, ki jo omogoča digitalna fotografija, in da - vsaj kar se današnjih standardov tiče - kliče minule čase v bolj temačnih tonih. Ampak prav to je poanta tega projekta, saj skuša Bukovnik v svoj fotografski izraz prenesti energetsko vez med preteklostjo in sedanjostjo.

“S fotografijo želim dobiti odgovor na vprašanje, ali se v fotografiranem objektu še čuti njegova zgodovina. Zaradi uporabe infrardečega filtra so na fotografijah vidne toplotne vrednosti predmetov, kar da fotografijam še dodatno mistiko”.

Bukovnikove fotografije dvorca Ravne so bile že aprila in maja razstavljene v Parku vojaške zgodovine v Pivki, v Krpanovem domu pa bodo na ogled še približno en mesec.


Najbolj brano