Ta avto sem že nekje videl

Nekako tako se bodo spraševali mnogi, ko bodo prihodnje leto na cestah opazili novega Mitsubishija ASX. Namreč, to ni več čistokrvni Mitsubishi, pač pa zgolj klon enega od Renaultovih križancev.

Mitsubishi je predstavil novo generacijo malega križanca ASX, ki je 
pravzaprav Renaultov captur z japonsko značko. Foto: Mitsubishi
Mitsubishi je predstavil novo generacijo malega križanca ASX, ki je pravzaprav Renaultov captur z japonsko značko. Foto: Mitsubishi

Pravzaprav gre za kar pametno potezo izrabiti proizvodne zmogljivosti v tovarni v Španiji in obdržati 380.000 evropskih voznikov modela ASX. Mitsubishi je 2020 napovedal umik z evropskega trga, leto pozneje pa povedal, da bodo nekateri modeli ostali. Zaenkrat sta to le eclipse cross in space star, slednji je kar uspešen, saj v A-segmentu ni veliko ponudbe. Zdaj prihajata v salone še dva modela, colt in ASX. Prvi je v osnovi clio, drugi pa captur.

Presenečenje na premieri novega ASX je bilo toliko večje, ker se je pod pregrinjalom skrival čisto pravi captur, ki je imel drugačno le značko na nosu in elemente na maski. Niti oblika maske ali luči niso spremenjene, da bi vsaj malo spominjala na aktualne prave Mitsubishijeve modele. No, tudi značke na kolesih so Mitsubishijeve, na zadku pa je značko zamenjal napis Mitsubishi, enako se zgodba ponavlja v notranjosti.

Zdaj prihajata v salone še dva modela, colt in ASX; prvi je v osnovi clio, drugi pa captur.

Pravzaprav je vse identično

Odvisno od opreme ima ASX analogne merilnike z 4,2-palčnim zaslončkom, večje povsem digitalne 7-palčne ali največje, 10-palčne z integrirano navigacijo. Tudi multimedijska naprava je enaka kot pri capturju, tu je osnovni 7-palčni počez obrnjeni zaslon ali 9,3-palčni pokončni. Najvišja raven opreme ima tudi Bosejevo ozvočenje. ASX je serijsko opremljen s kamero in radarjem, ki preprečuje nesreče in opozarja, če voznik vozi preblizu avtomobilu pred njim. Sistem prepoznava tudi pešce, ki prečkajo cesto, opozarja ob zapuščanju voznega pasu, prepoznava prometne znake, serijski pa so tudi tempomat, parkirni senzorji in vzvratna kamera. Pri dražjih različicah so tu še opozorilo za mrtvi kot, aktivno držanje voznega pasu, opozorilnik za prekoračitev hitrost, aktivni tempomat in samodejne dolge luči. Najvišja oprema ima možnost MI-PILOT, Mitsubishijeve avtonomne vožnje 2. stopnje. ASX bo na voljo s tremi motorji, osnovni je litrski trivaljnik, tu pa je še 1,3-litrski štirivaljnik, tudi kot blagi hibrid, običajni hibrid ali priključni hibrid pa sta vezana na 1,6-litrski štirivaljnik. Zadnji sedeži so vzdolžno pomični, kar doda 69 litrov prtljažnika na osnovnih 332 litrov. Luči spredaj in zadaj so LED, ASX ima šest barv in opcijo črne strehe. Aktualni lastniki ASX-a pa morajo vedeti, da je novi ASX kar 36 centimetrov krajši. Avto prihaja v prodajne salone marca prihodnje leto, colt pa jeseni.


Najbolj brano