Mustang nove dobe in stare šole

Za znamko Ford izjemno pomembna ikona, ki jo je potrebno negovati. Najnovejša izdaja, ki so jo predstavili na avtomobilskemu salonu v Detroitu, je oblikovno osvežena, a izdelana na enaki platformi kot predhodnik, kar pomeni, da ohranja enake motorje, brez dodatka elektrifikacije. Torej, mogočni osemvaljnik ostaja v ponudbi.

V ZDA med kupce pripelje prihodnjo pomlad, k nam v Evropo pa 
šele v začetku leta 2024. Foto: Ford
V ZDA med kupce pripelje prihodnjo pomlad, k nam v Evropo pa šele v začetku leta 2024. Foto: Ford

Tako bo še vsaj naslednjih šest ali sedem let, potem pa se tudi za klasičnega mustanga začenja novo obdobje. Leta 2028 oziroma 2029 je predvidena premiera osme generacije tega legendarnega vozila, ki bo imel močno elektrificiran oziroma samo električni pogon.

A do tam je še dolga pot. Pred nami je sedma generacija, ki je oblikovno osvežena, čeprav se ne moremo znebiti občutka, da gre zgolj za vmesno prenovo. Kakorkoli, pri Fordu so se v osnovi držali znanega recepta, ki je vezan na tradicijo iz preteklosti, hkrati pa so v to osnovo integrirali tudi nekaj svežih oblikovnih zamisli.

V koraku s časom

V prvi vrsti pritegne oblika sprednjih LED žarometov s tremi vodoravnimi linijami LED dnevnih luči, medtem ko oglata maska spreminja videz glede na različico. Močnejši GT ima na primer večje odprtine za zajem zraka, s tem pa je poskrbljeno za učinkovitejše hlajenje motorja. Zadek ohranja znane oblikovne linije, a so mu vseeno uredili novo grafiko zadnjih LED luči žarometi, različici GT pa vgradili še ogromno krilce.

Kar zadeva barve, je novi mustang na voljo v 12 barvnih odtenkih, vključno s tremi novimi, ki jim je mogoče dodati značilne vzdolžne trakove na pokrovu motorja in strehi. Kot dodatno možnost fordovci ponujajo izbiro različnih barvnih odtenkov zavornih čeljusti (črna, rdeča in modra), obenem pa so na voljo tudi različne oblike aluminijastih platišč, v velikosti od 17 do 20 palcev.

Fordovci so predstavili sedmo generacijo mišičnjaka, ki letos praznuje 60. obletnico obstoja. Foto: Ford

Še največ napredka je pri sedmi generaciji opaziti v potniški kabini. Poleg izbora kakovostnejših materialov in novega oblazinjenja sedežev je novi mustang najbolj digitalen doslej. Po vzoru nekaterih avtomobilskih proizvajalcev so fordovci tega opremili z velikim ukrivljenim ekranom, ki je sestavljen iz 12,4-palčnih digitalnih merilnikov in osrednjega 13,2-palčnega zaslona na dotik (sync 4).

Kar se multimedijske enote tiče, ta ima na voljo posodobljeno navigacijo s prometnimi podatki v živo, pa sisteme apple carPlay, android auto in amazon alexa, medtem ko bo za zvočno kuliso skrbel sistem B&O. Omeniti velja, da so fordovci odstranili tudi fizične gumbe, ki so bili vezani na upravljanje radijskega sprejemnika in klimatske naprave (upravljanje preko zaslona), a kljub temu jih za upravljanje nekaterih drugih podpornih sistemov še vedno ohranjajo.

Zanimiva je tudi še ena novost, povezana z ročno zavoro. Za mustanga so v Fordu razvili inovativno elektronsko ročno zavoro performance electronic parking brake, ki ima po besedah snovalcev enake lastnosti kot klasična ročna zavora. Ta je del posebnega paketa performance, ki mustanga opremlja s Torsenovim diferencialom z omejenim zdrsom, aktivnim vzmetenjem MagneRide, zavornim sistemom brembo (390 mm sprednji koluti in 355 mm zadnji koluti) in s športnim izpuhom.

Osemvaljnik še vedno ostaja v ponudbi

Za pogon bosta na voljo dva klasična bencinska motorja. Največ zanimanja bo za petlitrski V8, ki je najzmogljivejša pogonska enota v zgodovini mustanga GT. O njegovih podrobnostih na predstavitvi niso govorili, prav tako ne o šibkejšem 2.3-litrski Ecoboostu. V ponudbi ohranjajo šeststopenjski ročni menjalnik in desetstopenjsko avtomatiko. Mustang bo tudi v prihodnje na voljo v kupejevski GT izvedbi, pa tudi kot kabriolet. Prodaja v ZDA se začenja prihodnje poletje, medtem ko za Evropo časovnica še ni znana. Verjetno ga tu pri nas pred letom 2024 ne bomo videli.


Najbolj brano